وزیر دفاع سابق آمریکا:

همکاری با عربستان، انتخاب بین بد و بدتر است

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۰۷:۴۷:۴۶
کد خبر: ۸۹۳۴۸۵
همکاری با عربستان، انتخاب بین بد و بدتر است
وزیر دفاع پیشین دولت دونالد ترامپ درباره همکاری کاخ سفید با ولیعهد سعودی گفت: این اختیار مقامات است تا بین بد و بدتر انتخاب کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جیمز متیس در گفت وگو با جودی وودروف از شبکه پی بی اس، افزود اعتقاد ندارد که اکنون در آنچه که او صندلی های ارزان نامید، از چیزی ارزیابی سیاسی داشته باشد.

وی با این حال اظهار کرد شرایط به گونه ای پیش می رود که او درباره استراتژی و سیاست ترامپ بخواهد صحبت کند.

وقتی از متیس سوال شد که آیا او اعتقاد دارد ترامپ برای خدمت در پست فرمانده نیروهای مسلح مناسب نیست، تایید کرد اما وقتی وودروف پرسید یعنی او معتقد است که ترامپ برای خدمت در پست فرمانده نیروهای مسلح مناسب است، گفت: نه ، من این را نمی گویم. من ارزیابی سیاسی نمی کنم.

متیس برای دو سال در پست وزارت دفاع آمریکا فعالیت داشت و درباره افغانستان، ممنوعیت تغییر جنسیت یافته ها در ارتش و بمباران مناطق تحت کنترل دولت سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی اقدام کرد.

متیس پس از آنکه ترامپ اعلام کرد می خواهد نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کند، استعفا داد و به ترامپ گفت حق دارد وزیر دفاعی داشته باشد که دیدگاه های او با رئیس جمهوری همراه باشد.

وقتی در این مصاحبه از متیس درباره سیاست های آمریکا نسبت به کره شمالی، روسیه، عربستان سعودی، سوریه و دیگر کشورهای کلیدی پرسیده شد، متیس از احتیاط فاصله نگرفت و نسبت به آنها ابراز نظر صریح نکرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به ادعاهایی مبنی بر دخالت محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی و اینکه آمریکا باید با او همکاری کند، گفت: این یک تصمیم اخلاقی برای کار با او خواهد بود. این اختیاری برای انتخاب بین بد و بدتر است.

وزیر دفاع پیشین آمریکا همچنین به این سوال که آیا فکر می کند روسیه باید به گروه 7 بپیوندد، اظهار نظر نکرد اما درباره اهمیت این گروه یادآور شد کشورها با متحدان خود شکوفا می شوند و بدون متحدان، پژمرده می شوند.

وی درباره احتمال استفاده از سلاح اتمی از سوی ترامپ هم گفت من هیچ چیزی چه در نشست های خصوصی و چه مذاکرات پادمانی در این باره نشنیده ام و فکر نمی کنم او غیرمسئولانه عمل کند.

وزیر دفاع پیشین ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی کند به عنوان کسی که از نزدیک با ترامپ کار کرده است مسئولیت دارد که صادقانه مسایل را با مردم در میان بگذارد، روشن ساخت که او نمی خواهد در این فضای فاسد سیاسی وارد شود و اطلاعات دست اول را با توجه به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 و نظر به اینکه آمریکایی ها می خواهند او بار دیگر در کاخ سفید باشد، به اشتراک نمی گذارد.

متیس تاکید کرد فکر نمی کند یک عضو پیشین وزارت دفاع آمریکا درباره چیزهایی صحبت کند که می تواند اعتماد مردم آمریکا را نسبت به آنچه دارند به هم بریزد، مفید باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز