دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی:

ما اصلاح‌طلبان یک نفر را علم کرده‌ایم و به او نمی‌توانیم حرف بزنیم/ قم در ۱۰۰ سال گذشته چنین شهرداری به خود ندیده است

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۴:۴۸:۰۲
کد خبر: ۸۹۴۱۲۰
ما اصلاح‌طلبان یک نفر را علم کرده‌ایم و به او نمی‌توانیم حرف بزنیم/ قم در ۱۰۰ سال گذشته چنین شهرداری به خود ندیده است
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به یکی از کتاب های جمالزاده افزود: ایرانیان یک فرد را بالا می‌برند و بعد پایین نشسته و درباره او جک می‌گویند؛ هم اکنون ما اصلاح طلبان یک نفر را علم کرده ایم و بعد نمی‌توانیم به او حرف بزنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبر گزاری برنا، «غلامحسین کرباسچی»، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، عصر دیروز (سه‌شنبه) در «حزب ندای ایرانیان» با موضوع سلسله‌نشست‌های گفت‌وگوی های نسل دومی های اصلاح طلب بیان کرد: خوب است حزب ندای ایرانیان که ادعای نسل دوم اصلاحات را دارد حرف های ما و بزرگترها را گوش دهد اما جدی نگیرد.

وی با بیان اینکه در گذشته تربیت و آینده بچه ها به دلیل شرایط زمانی قابل پیش بینی بود، اظهار کرد: امروز دیگر آن روزها گذشته است و نسل جوان باید خود به این مسئله فکر کند که چگونه دنیای جدید خود را بشناسد و نباید اینگونه باشد که به خاطر احترام به بزرگان خود را در بند کند.

کرباسچی ادامه داد: در گذشته به دلیل شرایط جهان، پیروی از بزرگترها قماری خوب در زندگی یک فرد بود اما امروز با توجه به سرعت تغییرات در جهان نباید زیاد از حد به بزرگان اعتماد کرد و این موضوع برای نسل جوان ما مهم است که در رابطه با هر بخش از زندگی ترسیم شرایط آینده را داشته باشند.

شهردار اسبق تهران اشاره کرد: زمانی در هیئت دولت بودیم که غرضی موبایل را به هیئت دولت آورد و همان موقع نیز 500 هزار تومان پول گرفتند. هیچ کس فکر نمی‌کرد موبایل ابزاری شود که با آن خیلی از کارها را انجام بدهیم.

کرباسچی گفت: اصلاح طلبانی که پیشرو هستند، هیچ وقت فکر می کنند که چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با گفتن این مسئله که اگر رای ندهیم احساس وجود نداریم، تصریح کرد: اینکه عده ای می‌گویند باید در انتخابات به صورت مشروط شرکت کرد، کار درستی نیست. البته همان افراد در آخر می‌گویند که بین بد و بدتر باید یک نفر را انتخاب کنیم.

وی افزود: گذشته با شمشیر قدرت را حاکم می کردند اما در طول زمان به این نتیجه رسیدند که به دموکراسی رجوع کنیم و باید قبول کرد که راه دیگری به غیر از دموکراسی نداریم. یکی از بحث هایی که باید روی آن تمرکز کرد این است که آینده دموکراسی چیست؟

کرباسچی بیان کرد: عده ای که برانداز هستند، فکر می‌کنند آسان ترین و درست ترین راه برای رسیدن به دموکراسی براندازی است اما اگر اینها دموکراسی می‌خواهند ما هم اکنون نیز دموکراسی داریم.

دبیر کل حزب سازندگی با اشاره به این موضوع که اشکال ما این بود که آدم درست به مجلس نفرستادیم، مطرح کرد: من نیز همانند شما منتقد به شورای عالی سیاستگذاری و فراکسیون امید هستم اما انتقاد من این نبود که چرا تلاش کردیم تا بتوانیم نمایندگانی را به مجلس و شورای شهر بفرستیم، بلکه انتقاد من این است که چرا در انتخاب هایمان درست عمل نکردیم. اکنون بزرگترین مشکل ما ناکارآمدی است که همه جا نیز فرا گرفته است.

کرباسچی اذعان کرد: یکی از مسائلی که باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد این است که خود من بشخصه نمی‌دانم که اصلاحات چیست. عده ای فکر کردند که من از حرف هایی که زده بودم عقب نشینی کرده ام اما اصلا بحث عقب نشینی مطرح نیست. سوال من این است که این اصلاحاتی که 24 سال در مملکت علم شده واقعاً به‌دنبال اصلاح چه چیزی است؟ زندگی مردم، سیاست، اخلاق، اجتماع و.. اما فقط می‌گوییم اصلاح طلبیم.

شهردار اسبق تهران با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون شهردار قم و پسرش که در خارج از کشور زندگی می‌کند، اظهار کرد: شهردار قم قطعا جزو اصلاح طلبان نیست و نزدیک به 5 سال است که این سمت را دارد. باید درباره او بگویم که در طول 100 سال گذشته قم شهرداری بهتر از این فرد به خود ندیده است. چرا که از نظر مدیریتی تحول خوبی را چه به لحاظ فضای سبز، نظافت شهری، توسعه شهری و... ایجاد کرده است. 

وی ادامه داد: حال اگر اصلاح طلبان می‌خواستند که یک شهردار در قم انتخاب کنند حاضر بودند، فردی را انتخاب کنند که از جناح راست باشد؟ بماند که ما یک فضایی را درست کرده ایم که درباره فرزند او بنویسیم و چهره او را بکوبیم به دلیل اینکه بچه اش در خارج است.

او تصریح کرد: اصلاح طلبی این است که یک شهر خوب بسازیم و اگر لاریجانی تنها همین خدمت را در زندگی به قمی ها کرده باشد، کار بزرگی انجام داده است.

دبیر کل حزب سازندگی تشریح کرد: ما باید اصلاح طلبی یک دوره را مرور کنیم. خاتمی سید اولاد پیغمبر است و حرفش تاثیر دارد و اگر جایی حرف بزند ما روی حرفش حرف نمی‌زنیم اما باید اصلاح طلبی را برای خودمان تعریف کنیم. اینکه ضوابط بگذاریم کار درستی نیست و نیاز است یک فردی حساب و کتابش را نگه دارد.

او با اشاره به یکی از کتاب های جمالزاده افزود: ایرانیان یک فرد را بالا می‌برند و بعد پایین نشسته و درباره او جک می‌گویند. هم اکنون ما اصلاح طلبان یک نفر را علم کرده ایم و بعد نمی‌توانیم به او حرف بزنیم.

او با بیان اینکه راه دیگری جز صندوق رای نداریم افزود: خدا کروبی را حفظ کند اما اگر می تواند آدم به داخل مجلس بفرستد. اما باید به این موضوع توجه کرد که با تَکرار این و آن و سفارش افراد کسی را عضو لیست های خود نکنیم.

غلامحسین کرباسچی در پایان گفت: برای مشارکت جامعه راهی جز صندوق رای نیست. بنابراین نیاز است که روی مفهوم اصلاح طلبی بحث کنیم و این مسئله نیز صادق است که اگر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بخواهد، جایی برای همفکری باشد خوب است اما نباید جای احزاب را بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز