عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس:

قوه قضائیه به ابهامات شهرداری دوره قالیباف پاسخ دهد/ شائبه انتقام گیری سیاسی از قوه قضاییه خارج شود/ بزرگان مشهد و قم کشور را آرام نگه دارند

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۰۵:۰۰:۳۷
کد خبر: ۸۹۵۲۱۳
قوه قضائیه به ابهامات شهرداری دوره قالیباف پاسخ دهد/ شائبه انتقام گیری سیاسی از قوه قضاییه خارج شود/ بزرگان مشهد و قم کشور را آرام نگه دارند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: هنوز بدهکاری بزرگ در دوران احمدی‌نژاد را فراموش نکرده ایم که در تأیید صلاحیت او بحث بود و فردی ورود کرد و در نهایت سر و ته آن را بستند.

«غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص «انتظار مردم از قوه قضایه برای رسیدگی به پرونده شهرداری در دوره قالیباف» گفت: اقدامات رئیسی بیانگر این است که به دنبال اجرای عدالت بوده و می‌خواهد اختلاس، سرقت و مباحثی که مردم از آن گله‌مند هستند، را حل کند. در صحبت‌ها و حرف‌های او که از شبکه خبر پخش شد باز همین مسائل را اعلام و تاکید کرد، اولویت کار قضات پرونده‌های روی میز و مورد سوال مردم باشد.

او در ادامه بیان کرد: مردم می‌گویند برای اینکه به قوه قضائیه اعتماد کنند که خدایی نکرده شائبه انتقام گیری سیاسی از قوه قضاییه خارج شود، جریانات همسوی آنها که ابهاماتی در مورد آنها وجود دارد نیز، مورد بررسی قرار گیرد. نمی‌توانیم بگوییم فقط جناحی که الان در حوزه دولت است دچار مشکل بوده و کسانی که منتسب به جناح‌های دیگر بودند، فاقد مشکل هستند. مثلا در دوره شهرداری قالیباف که من منکر زحمات او نمی‌شوم، کماکان ابهاماتی در اذهان عمومی وجود دارد که این ابهامات پاسخ داده نشده است.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی گفت: بدهکاری‌های شهرداری تهران و مباحثی که در آن زمان  مطرح شده بدون پاسخ مانده است حتی شاید هم در دوران حناچی. باید هر آنچه که روی میز است مورد بررسی قرار گیرد و نه مسائل مرتبط با یک جناح خاص. هنوز بدهکاری بزرگ در دوران احمدی‌نژاد را فراموش نکرده‌ایم که در تائید صلاحیت او بحث بود و فردی ورود کرد و در نهایت سر و ته آن را بستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: اگر قرار است دارایی‌های مردم و مسئولین را در 40 سال گذشته بررسی کنیم چه چیزی اولاتر از مسائل و پرونده‌هایی بوده که مبهم باقی مانده و آنها  مسئولیت گرفتند و رفتند. پرونده قالیباف یکی از نکاتی است که انتظار داریم بدون هرگونه پیش‌داوری قوه قضائیه به آن پاسخ بدهد.

او با بیان این جمله که قوه قضائیه در  رسیدگی به پرونده‌ها، پرونده قالبیاف را کنار نگذارد، بیان کرد: ابهامی که در مورد قوه قضائیه داریم این است که فقط برای یک گروه و جناح خاص پرونده‌ها تشکیل می‌شود و این بد است.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در خصوص اظهارنظرهای تند برخی در قم گفت: تعداد بلندگو‌ها در قم ایجاد مشکل کرده و دخالت در همه امور در این شهر زیاد شده است. اینکه علما و مجتهدین اظهارنظر کنند حرفی نداریم و حتما باید این گونه بشود اما این بلندگوها اگر بخواهد تشدید و ایجاد تبلیغ برای خشونت شود، هیچ‌کس از آن نفع نمی‌برد.

او در ادامه بیان کرد: متهم کردن دیگران و فضای کشور را متشنج کردن به نفع انقلاب نیست و هیچ کس از آن نفع نمی برد. در شرایطی قرار داریم که کشور نیاز به آرامش دارد و حتی اروپایی‌ها هم ما را جا گذاشته یا می‌گذارند و اجماع مجدد به دلیل فشارهای آمریکا و گام‌های اول تا سوم، در حال شکل‌گیری است. در داخل نیاز به وحدت داریم، عده‌‌ای وفاق و وحدت را اصلا دوست ندارند و هنوز بر طبل خشونت و سیاست می‌کوبند و هنوز انتقام‌گیری سیاسی می‌کنند و انتخابات برای‌شان تمام نشده و شکست تلخ انتخابات 92،94،96 آنها را اذیت می‌کند. من فکر می‌کنم باید بزرگان‌مان، ریش سفیدان  قم و علمای مجتهدین قم که مورد احترام هستند همه قم را به سمت آرامش دعوت کنند چون همیشه چشم‌مان به بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) بوده و به دلیل اعتقادی که به آن جایگاه دارند، سراسر کشور نگاه‌شان به آنجاست و همین طور مشهد.

او در ادامه مطرح کرد: بزرگان این دو شهر باید کشور را آرام نگه دارند. در حال حاضر به آرامش و وحدت و همدلی نیاز داریم و نباید اینها خدشه‌دار شود و خدایی نکرده از داخل خوره داخلی داشته باشیم. ما در بیرون درگیر هستیم در داخل دیگر نباید مشکل داشته باشیم، مثل دوران جنگ 8 ساله که همه یکی بودیم و یک حرف زدیم الان هم باید یکی شویم و نباید صحبت‌های تند، آتشین و توهین آمیز به رئیس جمهور ما از خطبه‌های نماز جمعه بلند شود.

او گفت: چطور می‌گویند ما یک تار موی ظریف را به فلانی نمی‌دهیم پس چرا در روند مذاکره از ظریف حمایت‌ نشد؟ حتما آمریکا باید یکی را بزند تا بعدا از آن حمایت شود. اینها چیزهای خوبی نیست. باید سرداران بزرگ حکومتی‌، رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه‌ را حمایت کنیم. همه را باید زیر چتر بزرگ رهبری، حمایت کنیم تا کشور در آرامش باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز