روزنامه آمریکایی شکست های ترامپ مقابل ایران را ردیف کرد

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۰۲:۵۵:۱۲
کد خبر: ۸۹۶۲۷۵
روزنامه آمریکایی شکست های ترامپ مقابل ایران را ردیف کرد
یک روزنامه آمریکایی بعد از اقدام «دونالد ترامپ» در عزل «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نوشته فشار حداکثری دولت آمریکا علیه ایران روند فروپاشی را آغاز کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از فارس، این روزنامه محافظه‌کار آمریکایی نوشته اخراج جان بولتون شکاف‌های رو به ازدیاد در سیاست خارجی ترامپ را پر نخواهد کرد.

واشنگتن‌اگزماینر نوشته تحولات اخیر در دنیا نشان داده که سیاست دولت ترامپ در زمینه امنیت ملی، انسجام خودش را از دست داده است. 

در این گزارش آمده است: «اولاً شاهد شکست آمریکا در توقیف نفتکش ایرانی آدریان‌دریا بودیم که بر خلاف وعده‌های خود محموله نفت خودش را به سوریه تحویل داد. وزارت دادگستری آمریکا حکمی برای توقیف این نفتکش صادر کرده بود اما هیچ اقدامی از طرف آمریکا در این راستا انجام نگرفت.»

در ادامه این گزارش، درباره دلیل عدم توقیق نفتکش ایرانی آمده است: «دلیل آن مشخص است. چون ترامپ به نیروی دریایی آمریکا اجازه انجام این کار را نداد. ولی نتیجه این کار مشخص است: با آنکه ترامپ به صورت شهودی بین سیاست‌های ترامپ و بولتون موازنه ایجاد می‌کند، راهبرد فشار حداکثری اورو به فروپاشی است.»

واشنگتن اگزماینر شکست سیاست‌های ترامپ در قبال کره شمالی و روسیه را هم مصادیق دیگری از عدم انسجام در سیاست‌های او دانسه است.

نظر شما