بنیامین نتانیاهو:

مواضع ایران و روسیه به هم نزدیک‌تر نمی‌شود

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۴:۱۹:۵۴
کد خبر: ۸۹۶۸۸۷
مواضع ایران و روسیه به هم نزدیک‌تر نمی‌شود
نخست‌وزیر اسرائیل، یک هفته پیش از برگزاری انتخابات در این کشور، برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه عازم آن کشور شده است. نتانیاهو به اختلافات منافع ایران و روسیه اشاره کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از دویچه وله، سفر به روسیه و اوکراین با توجه به یهودیان روس‌تبار ساکن اسرائیل در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنیامین نتانیاهو، در جریان سفر خود به روسیه و دیدار با پوتین هدف دیگری را نیز دنبال می‌کند: تحکیم همکاری‌های نظامی دو کشور.

خبرگزاری آلمان روز پنجشنبه ۲۱شهریور (۱۲ سپتامبر) خبر از سفر بنیامین نتانیاهو به روسیه داده است. قرار است که نخست‌وزیر اسرائیل در اقامتگاه حکومتی روسیه در سوچی، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت‌وگو کند.

نتانیاهو هفته گذشته نیز به اوکراین سفر و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری آن کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

هدف از سفر نتانیاهو به روسیه و اوکراین تنها جلب آرای یهودیان روس‌تبار ساکن اسرائیل نیست. او بر آن است تا از این طریق، سیاست‌های نظامی ارتش اسرائیل را در ارتباط با بحران سوریه با رئیس جمهور روسیه هماهنگ کند.

تحکیم همکاری‌های نظامی

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در ارتباط با هدف سفر نتانیاهو به روسیه از جمله بر اهمیت گسترش و تحکیم همکاری‌های نظامی بین دو کشور تاکید کرده است.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل به‌ویژه به اوضاع بحرانی سوریه اشاره شده است. در این بیانیه از اوضاع بحرانی کشور جنگ‌زده سوریه در مرز مشترک این کشور با اسرائیل به‌مثابه منبع اصلی ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه یاد شده است.

نتانیاهو بر آن است تا در جریان یک سری سفر دیپلماتیک در آستانه برگزاری انتخابات در این کشور، اهمیت روابط راهبردی دولت خود و دیگر کشورها در عرصه مسائل امنیتی و نظامی را به نمایش بگذارد.

مناسبات ایران و روسیه

روزنامه اسرائیلی جروزالیم پست نیز روز پنجشنبه ۱۲ سپتامبر با انتشار گزارشی به سفر نتانیاهو به روسیه پرداخته است.

بر اساس اظهارات نتانیاهو که بر روی خروجی فرستنده خبری "آر‌بی‌سی" روسیه بازتاب یافته هدف از سفر او به روسیه هماهنگ کردن فعالیت‌های نیروی هوایی روسیه و اسرائیل در سوریه است.

جروزالیم پست به نقل از نتانیاهو به همکاری‌های گسترده نظامی دو کشور اسرائیل و روسیه به رغم حمایت پوتین از دولت‌های ایران و سوریه اشاره کرده است.

نتانیاهو در رابطه با نقش روسیه در سوریه گفته است: «من گمان نمی‌کنم که روسیه و ایران در حال نزدیک‌تر شدن به یکدیگر هستند. اتفاقا کاملا برعکس. به باور من در ارتباط با بسیاری از مسائل، روسیه و ایران مواضع متفاوتی دارند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز