شب گذشته انجام شد؛

طرح بیمه درمانی؛ موضوع مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها

۱۳۹۸/۰۶/۲۲ - ۱۱:۳۷:۰۰
کد خبر: ۸۹۷۰۳۴
طرح بیمه درمانی؛ موضوع مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها
جو بایدن، از پیشتازان رقابت برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری، در کنار رقبای خود، الیزابت وارن و برنی سندرز در مناظره انتخاباتی در هیوستون حاضر شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جوبایدن، از پیشتازان رقابت برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری، در کنار رقبای خود، الیزابت وارن و برنی سندرز در مناظره انتخاباتی در هیوستون حاضر شد.

این سومین مناظره انتخاباتی حزب دموکرات است اما اولین بار است که این سه نفر هم‌زمان در یک مناظره شرکت می‌کنند.

جو بایدن در این مناظره طرح بیمه درمانی برنی سندرز را "نشدنی" دانست و به باد انتقاد گرفت، درحالی که الیزابت وارن و آقای سندرز از این طرح دفاع کردند.

تنها ده نفر از پرطرفدارترین کاندیدهای این حزب در مناظره شرکت داشتند.

کسی که از میان این ۲۰ کاندیدا بتواند رای بیشتری به خود اختصاص دهد در گردهمایی رسمی حزب در ژوییه سال آینده به عنوان نامزد رسمی حزب در انتخابات شرکت خواهد کرد.

بیمه درمانی که اولین سئوال در مناظره پنجشنبه شب بود در مناظره‌های پیشین هم از موضوع‌های مهم بود.

در این مناظره برنی سندرز و الیزابت وارن، دو کاندیدی که گرایش چپ بیشتری نسبت به دیگر شرکت کننده‌ها داشتند هدف انتقاد رقبای میانه‌روتر قرار گرفتند.

آقای بایدن گفت برنامه بیمه درمانی همگانی برنی سندرز آنقدر پرهزینه است که عملا آن را غیرممکن می‌کند و افزود کشور باید بر بهبود برنامه بیمه درمانی باراک اوباما تمرکز کند.

اغلب شرکت کنندگان در مناظره در اولین جملات خود به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تاختند و از او به دلیل ایجاد تفرقه در کشور و نژادپرستی انتقاد کردند.

 

 

نظر شما