خطیب موقت نماز جمعه تهران:

اگر مدرسه عاشورا نبود، سوریهِ پیروز و یمنِ افتخارآفرین، تولد نمی‌یافتند

۱۳۹۸/۰۶/۲۲ - ۱۳:۲۷:۲۴
کد خبر: ۸۹۷۰۸۵
اگر مدرسه عاشورا نبود، سوریهِ پیروز و یمنِ افتخارآفرین، تولد نمی‌یافتند
خطیب موقت نماز جمعه تهران امروز در جمع نمازگزاران تاکید کرد که اگر مدرسه عاشورا نبود، سوریهِ پیروز و یمنِ افتخارآفرین، تولد نمی‌یافتند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد»، خطیب موقت نماز جمعه تهران، ضمن تسلیت شهادت سالار شهدا، اظهار کرد: چهل سال است که انقلاب اسلامی با کشتی عاشورا فتوحات ماندگاری را به دست آورده است، این منظومه فکری با تمام ارزش ها، یک جریان عظیم و قدرتمند سیاسی بوده است که با مروارید‌های غلتان اشک، جرعه جرعه معرفت، بصیرت، شجاعت و معنویت را در کام جان و روان أنسان‌ها می‌ریزد، همچنین مهم‌ترین منبع حیات امت اسلامی در طول تاریخ بوده و خواهد بود.

او ادامه داد: منظومه‌ای که راه را نشان می دهد، بستر حرکت پرشتاب انسان و جامعه را هموار می‌کند و مخاطب شایسته خود را تربیت کرده و به مقصد می‌رساند.

خطیب موقت نماز جمعه  این هفته تهران یاد نخستین امام جمعه ایران، آیت الله طالقانی را گرامی داشت و در ادامه گفت: از دستگاه قضایی کشور تشکر می کنم که با تکریم خانواده آسیب دیده در حادثه اخیر، فصل جدیدی در حل معضلات اجتماعی گشودند و امیدوارم با اتخاذ روش‌های مناسب در جهت حل چالش‌ها گام برداریم چرا که سید آزادگان در دوران اسارت خود با این روش‌ها بسیاری از تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

حجت الاسلام  ابوترابی فرد گفت: تربیت عاشورایی در چهره سه شخصیت برجسته یعنی حضرت ابوالفضل (ع)، زهیر ابن قین و زینب کبری (س) تبلو یافت و در حقیقت آنها نماد تربیتی خاندان پیامبر (ص) هستند و پیام عاشورا خلق چنین انسان‌هایی است.

او خاطرنشان کرد: جامعه بشری و ملت انقلابی باید نافذالبصیره باشند که اگر چنین امری نبود امروز پیروزی‌های بزرگ نداشتیم و با توجه به آن چالش‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام  ابوترابی فرد گفت: اگر مدرسه عاشورا نبود انقلاب اسلامی متولد نمی‌شد، از گردنه سخت دفاع مقدس با قدرت عبور نمی‌کردیم و امروز سوریه پیروز، عراق مقتدر، لبنان مقاوم و خط‌شکن، بحرین ایستاده و صبور و یمن افتخارآفرین متولد نمی شد.  همچنین باید بگویم که با برافراشتن پرچم سرخ عاشورا جنگ تمام عیار اقتصادی غرب نردبان رشد و جهش اقتصادی ایران اسلامی خواهد بود.

خطیب موقت نماز جمعه  این هفته تهران در ادامه عنوان کرد: یک نویسنده فرانسوی معاصر می‌گوید که عزاداران می‌دانند که استعمار و استثمار را نباید قبول کرد. سیاه پوشان در عزای امام حسین (ع) که عظمت عاشورا را در سوگواری‌ها فریاد کردند، منطق عاشورا را فریاد نمودند. این منطق دنیای اسلام را به جبهه پیروز تبدیل کرده است.

او در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: حضرت زینب شخصیتی است که یحیی مازنی در توصیف او می گوید که  خانه ما کنار خانه علی ابن ابیطالب بود با این حال در سال‌های متمادی، نه او را دیدم و نه صوت و کلامی از او شنیدم. بانوان عاشورایی، دغدغه ما باید این مسائل کذایی باشد که فلان حوزه خانم‌ها بیایند یا نیایند؟ این مساله جامعه اسلامی است؟

او در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: با برافراشتن پرچم سرخ عاشورا، جنگ تمام عیار اقتصادی غرب نردبان رشد و جهش اقتصادی ایران خواهد بود. عاشورا رمز حیات دین در عصر جدید است، این پدیده مولد هرسال با درخششی نو ظهور می‌کند و انوار فروزانش را بر جوامع انسانی می‌تاباند و عاشورا بزرگ‌ترین پیروزی تاریخ اسلام است.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: شما فکر می‌کنید اگر این مدرسه نبود، یمن قهرمان می‌توانست ٥سال در محاصره همه قدرت‌های استکباری با امید استقامت کند و هر روز برگ درخشانی خلق کند؟ این درس از مدرسه عاشورا است. بنای ستم هرچقدر در ظاهر عظیم باشد، اما در برابر حقیقت، چون پر کاه است.

خطیب جمعه تهران یادآور شد: استکبار جهانی، آمریکا و متهدین منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای او بدانند که نگاه امت به پا خواسته در سراسر دنیای اسلام به همه قدرت استکباری جهان، نگاه حسین ابن علی ابن ابی طالب است.

او اظهار کرد: با نظر دقیق به اوضاع و احوال آن دوره، حکومت بنی أمیه و دشمنی آنان با حق و حقیقت بنگرید، حسین با قربانی کردن عزیزترین افراد خود و با اثبات مظلومین و حقانیت خویش به دنیا درس فداکاری و جانبازی آموخت و نام اسلام و إسلامیان را در تاریخ ثبت و در عالم بلندآوازه ساخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز