سردبیر نشریه رای الیوم:

حملات پهپادی انصار الله نشانگر نفوذ اطلاعاتی در عربستان است

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۱:۲۰:۲۹
کد خبر: ۸۹۷۹۶۶
حملات پهپادی انصار الله نشانگر نفوذ اطلاعاتی در عربستان است
عطوان، سردبیر نشریه رای الیوم نوشت:حملات پهپادی انصار الله یمن به عمق خاک عربستان و تأسیسات نفتی این کشور از نفوذ اطلاعاتی انصار الله در عربستان حکایت دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عطوان سردبیر نشریه رای الیوم در یادداشتی نوشت: حملات پهپادی انصار الله یمن به عمق خاک عربستان و تأسیسات نفتی این کشور  که برای چندمین بار صورت می گیرد, از نفوذ اطلاعاتی انصار الله در عربستان حکایت دارد و بیانگر این است که معادله درگیری در منطقه در حال تغییر و دگرگونی گسترده ای است.

وی افزود: دو میدان نفتی بقیق و خریص که هدف قرار داده شدند, تقریبا هزار و 300 کیلومتر از شهر صنعاء فاصله دارند و این پرسش مطرح می شود که این 10 پهپادها چگونه بدون اینکه رصد شوند, این مسافت را طی  و چگونه برای طی این مسافت سوختگیری کردند؟ آیا این پهپادها از شهر صعده به پرواز در آمدند؟

عطوان با بیان اینکه پیام قواعد جدید درگیری آن است که انصار الله می تواند  عمق عربستان هدف قرار دهد، گفت: میدان نفتی بقیق یکی از قدیمی ترین میدان های نفتی عربستان و جهان است که در سال 1940 کشف شد و توان تولیدی آن به هفت میلیون بشکه در روز می رسد. این میدان نفتی به همراه میدان نفتی خریص دو پالایشگاه نفتی هستند که حدود 70 درصد تولیدات شرکت آرامکو را تأمین می کنند و حجم ذخائر نفتی آنها به 22 میلیارد بشکه می رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز