عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

یمنی‌ها به این نتیجه رسیدند که هیچ سازمان حقوق بشری از آنها دفاع نمی‌کند و باید از مردم خودشان دفاع کنند/ سعودی‌ها باید بیشتر بترسند

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۵:۲۲:۳۸
کد خبر: ۸۹۸۶۳۶
یمنی‌ها به این نتیجه رسیدند که هیچ سازمان حقوق بشری از آنها دفاع نمی‌کند و باید از مردم خودشان دفاع کنند/ سعودی‌ها باید بیشتر بترسند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یمنی ها به این نتیجه رسیدند که هیچ سازمان حقوق بشری از آنها دفاع نمی کند و باید خودشان از مردم خود دفاع کنند.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره جنگ 5ساله یمن و اقدام متقابل یمنی ها در جنگ با عربستان و دفاع از کشور، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: متاسفانه 5 سال است اماراتی ها، عربستانی ها، بحرینی ها و همچنین سایر کشورهایی که حتی مزدور رسمی به این کشور فرستادند علیه ملت مظلوم یمن جنایت های بسیاری آفریدند. این کشورهای عروسی هایی را در یمن به خاک و خون کشیدند و بیماری هایی مانند وبا را در آنجا اشاعه دادند، آب را روی مردم یمن قطع کردند، فرودگاه ها را بستند، محاصره دریایی را اجرایی کردند و در نهایت نیز نیروهایی مانند داعش و القاعده را در یمن فعال کردند و به جان مردم انداختند. بنابراین یمن را به خاک و خون کشیدند مشاهده می کنیم که برخی از  خلبان های هواپیماهای سعودی از غرب گرفته شده است. بنابراین نقش اسرائیلی ها در این جنگ کاملا روشن است که اسرائیلی ها به لحاظ اطلاعاتی و عملیاتی به سعودی ها کمک می کنند.

جمالی نوبندگانی افزود: این جنگ یک جنگ نابرابر که در تاریخ جهان نیز بی سابقه بوده بدین شکل علیه ملت یمن تحمیل شده است. این جنایات در حالی صورت می‌گیرد که سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری سکوت کرده‌اند و اروپایی‌ها از جمله فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها نیز از عربستان پول دریافت می‌کنند و به آن سلاح می‌فروشند اما زمانی که یمن از خود دفاع می کند، سر و صدای بسیاری در فضای رسانه ای ایجاد می کنند. این همان پیام انقلاب اسلامی است که به دنیا اعلام می کنند که بحث های حقوق بشری، بحث هایی است که برای سرپوش گذاشتن بر جنایت غربی‌هاست. لیبرال دموکراسی جهان را به خاک خون کشیده اما ظاهر فریبنده‌ای دارد.

وی ادامه داد: یمنی ها باید از خود دفاع می کردند چرا که دفاع مشروع بوده است. بارها یمنی ها تذکر دادند از کشور خود دفاع می کنند و سعودی ها متجاوز هستند و اگر دست از اقدامات خود مانند بستن فرودگاه صنعا برندارند و اگر پایبندی خود را اعلام نکنند، یمنی ها اقدام مقابله به مثل می کنند اما عربستانی ها به دلیل تکبری که دارند، فکر نمی کردند که رزمندگان انصارالله به چنین قدرتی دست پیدا کرده باشند. البته موضوعی که وحشت و تردید در دل کشورهای مرتجع حوزه جنوبی خلیج فارس انداخته این است که هزینه های زیادی به آمریکا دادند و به آنها اطمینان داده بود که موشک های پاتریوت و سایر سامانه های دفاعی می تواند، آنها را در امان نگه دارد؛ اما در حاضر کشورهای عربی مرتجع احساس می کنند که هم امنیت و هم اقتصاد آنها به خطر افتاده و ضرر و زیان زیادی به شاهزاده های عرب منطقه وارد شده است. بدین دلیل در پی دروغگویی و فضاسازی علیه انصارلله و ایران هستند. این اقدامات و رفتارهای ناشی خوی توسعه طلبانه و قلدرمآبانه سعودی ها و آمریکایی ها در منطقه است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: مطمئن هستیم که یمنی ها چیزی برای از دست دادن ندارند و هر گونه جنایتی علیه آنها صورت گرفته است. بنابراین سعودی ها باید بیشتر بترسند چرا که بسیاری از منافع آنها در معرض خطر بیشتری است. متاسفانه نقش سازمان ملل بسیار کمرنگ بوده است تا حدی که بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل اعلام کرده بود که به خاطر پولی که سعودی ها به سازمان ملل داده بودند، گزارش سازمان ملل درباره جنایت های این رژیم علیه کودکان و زنان یمنی قرائت نشد. بنابراین اینها بیان کننده این مسائل است که یمنی‌ها به این نتیجه رسیدند اگر خود آنها از مردم کشورشان دفاع نکنند، هیچ نهاد بین‌المللی به آنها کمک نخواهد کرد و این راهی است که باید در پیش بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز