روز دوشنبه صورت پذیرفت؛

گفتگوی رئیس‌جمهور عراق و وزیر خارجه روسیه درباره تحولات منطقه

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۲۰:۳۰:۳۳
کد خبر: ۹۰۸۶۷۴
گفتگوی رئیس‌جمهور عراق و وزیر خارجه روسیه درباره تحولات منطقه
رئیس جمهوری عراق روز دوشنبه در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، درباره روابط دوجانبه، تحولات عراق و منطقه گفت وگو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، برهم صالح در این دیدار، بر اهمیت حمایت جامعه جهانی از ثبات عراق تاکید کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که در این دیدار، مسائل مربوط به خاورمیانه به ویژه  اوضاع عراق، سوریه و خلیج فارس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر خارجه روسیه امروز پس از پنج سال برای نخستین بار از بغداد دیدن و تاکید کرد: مسکو قرادادهای فروش اسلحه به عراق را اجرایی خواهد کرد.

لاوروف" پس از دیدار با "محمد علی حکیم" همتای عراقی خود گفت: دو کشور در خصوص نیاز به اجرای قراردادهای کمیته دولتی مشترک همکاری تجاری و اقتصادی، که در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) به امضا رسید، هم نظر هستند و بزودی نیز قرارداد صدور سلاح به عراق را اجرا می کنند.

وزیر خارجه روسیه امروز وارد بغداد شد و قرار است در جریان این سفر علاوه بر دیدار با همتای عراقی خود با دیگر مسئولان این کشور درباره روابط دو جانبه و تحولات امنیتی و سیاسی در این کشور و منطقه و جهان گفت و گو و تبادل نظر کند.

ارتش عراق پیشتر اعلام کرده بود برای کاهش وابستگی به آمریکا از روسیه٬ چین٬ ژاپن و کره جنوبی سلاح خریداری خواهد کرد.

پس از انتشار گزارش‌های جسته و گریخته چند ماه اخیر پیرامون امکان خرید سامانه دفاع موشکی پیشرفته موسوم به اس ۴۰۰ توسط عراق، موضوع انجام معامله، علیرغم مخالفت‌های آمریکا و اسرائیل، همزمان با برگزاری جلسات مجمع عمومی سازمان ملل، شکل جدی‌تری گرفت.

گفتنی است در پی اشغال عراق توسط آمریکا در سال ۲۰۰۳ و سرنگونی صدام حسین٬ آمریکا ارتش این کشور را با سلاح های خود تجهیز کرد. سلاح های ارتش عراق اکثرا ساخت آمریکا هستند و همچنین در این کشور سلاح های تولید روسیه و کره جنوبی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز