ترامپ رو دست خورد، متحدان جمهوریخواهش هم خواستار استیضاح شدند

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۳:۲۲:۲۱
کد خبر: ۹۰۸۷۱۳
ترامپ رو دست خورد، متحدان جمهوریخواهش هم خواستار استیضاح شدند
دامنه استیضاح دونالد ترامپ که از سوی دموکرات‌ها با جدیت دنبال می‌شود، اکنون به رقبای جمهوریخواه وی در انتخابات سال ۲۰۲۰ رسیده است به گونه‌ای که خواستار جدیت و سرعت در فرایند استیضاح چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا شده‌اند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از ایرنا، فعالیت‌های انتخاباتی در آمریکا همچنان با شدت و سرسختی رقبا ادامه دارد؛ اگرچه رقابت اصلی بین دو حزب جمهوریخواه و دموکرات است اما رقابت‌های درون حزبی هم اهمیت بالایی دارد و هر یک از این داوطلبان میکوشند رقبای خود را از میدان به در کنند.

در این میان، اشتراک نظر دموکرات‌ها و جمهوریخواهان داوطلب ریاست جمهوری آمریکا برای جلوگیری از انتخاب مجدد ترامپ در سال ۲۰۲۰ است.

از این رو، در روزهای گذشته هفت داوطلب حزب دموکرات در چارلستون حضور یافتند و در حزب دموکرات این منطقه سخنرانی کردند.

جو بایدن هم در روزنامه واشنگتن پست یک مقاله نوشت و ترامپ را به سوء استفاده از قدرت متهم کرد.

کوری بوکر به آیوا رفت و پته بوتیجیج هم روز دوشنبه با موضوع مواد مخدر در بوستون گلاب سخن گفت.

جولیان کاسترو هم در رادیو دولتی آمریکا درباره استیضاح ترامپ اظهار نظر کرد.

تولسی گابارد به کارولینای جنوبی رفت و کاملا هریس در دانشگاه دولتی آیوا سخنرانی کرد.

امی کلوباچر در شبکه خبری سی ان ان نظرات خود را درباره ملزومات و مقدمات استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح کرد.

برنی سندرز هم طرح جایگزینی آژانس اجرای قانون را با کمیته انتخابات فدرال ارائه داد و همچنین گفته است که مانع از برگزاری نشست حزبی و مراسم تحلیف با حضور حامیان مالی می شود.

در جبهه جمهوریخواهان هم "مارک سانفورد" و "جو والش" روز یکشنبه در سی ان ان به طرح نظرات خود پرداختند به گونه ای که سانفورد خواستار روند رسمی استیضاح نسبت به آنچه که اکنون جریان دارد شد و والش ترامپ را خائن نامید و از کنگره خواست تا استیضاح را به پیش ببرند.

بیل ولد دیگر نامزد جمهوریخواه هم در شبکه سی ان ان از استیضاح ترامپ حمایت کرد.

تعداد داوطلبان ریاست جمهوری به ۸۸۶ نفر رسید

بر اساس آنچه که در سایت کمیته انتخابات فدرال اعلام شده است، با اضافه شدن ۶ نفر دیگر به جمع داوطلبان ریاست جمهوری آمریکا، این تعداد به ۸۸۶ نفر رسید که از این ۶ داوطلب جدید، یک نفر از جمهوریخواهان و یک نفر از حزب سبز بوده است.

یکی از موضوع مهم انتخابات آمریکا، میزان سرمایه گذاری و هزینه های انتخاباتی است که تا کنون دونالد ترامپ با کد انتخاباتی  P۸۰۰۰۱۵۷۱ توانسته است ۱۲۴ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۳۱۰ دلار از سال ۲۰۱۷ تا کنون برای هزینه های انتخاباتی خود دریافت کند.

از این میزان تا کنون ۷۵ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۶۴۸ دلار هزینه کرده است و ۵۶ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۳۶۵ دلار دیگر در اختیار دارد.

ترامپ اعلامیه حضور خود در انتخابات ۲۰۲۰ را در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ قرائت کرد چنانکه برای انتخابات سال ۲۰۱۶ نیز در ۲۲ ژوئن ۲۰۱۵ اعلام حضور کرده بود.

وی همچنین در سال ۱۹۸۸ هم نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده بود اما جزو نفرات مطرح و شناخته شده قرار نگرفت.

برنی سندرز

برنی سندرز که به عنوان تنها نامزد سوسیال دموکرات با کد انتخاباتی  P۶۰۰۰۷۱۶۸ شناخته می شود، در هفته گذشته دچار یک سکته قلبی شد و مدت سه روز را در بیمارستان سپری کرد.

اگرچه او اکنون مرخص شده است اما همچون گذشته فعالیت های انتخاباتی و شرکت در گردهمایی های خود را از سر نگرفته است.

با این حال، در میزان جذب کمک های مالی برای انتخابات، سندرز با داشتن ۴۶ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۱۹۴ دلار رتبه نخست را در میان دموکرات ها دارد.

او داوطلبی خود برای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا را در ۱۹ فوریه ۲۰۱۹ اعلام کرد و در انتخابات ۲۰۱۶ نیز قصد خود برای ورود به انتخابات را در ۳۰ آوریل ۲۰۱۵ منتشر کرد اما در رقابت های درون حزبی، نتوانست از سد هیلاری کلینتون عبور کند.

سندرز تا کنون ۲۴ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۷۶۹ دلار هزینه کرده است. او با دونالد ترامپ در میزان جذب و هزینه انتخاباتی اختلاف بسیار زیادی دارد.

الیزابت وارن

دیگر نامزد مطرح دموکرات ها که توانسته است رشد قابل توجهی را در رقابت های درون حزبی به دست آورد، الیزابت وارن با کد انتخاباتی P۰۰۰۰۹۶۲۱ است.

او توانست در هفته گذشته بیش از ۲۴ میلیون دلار سرمایه انتخاباتی جذب کند و به این ترتیب تا کنون ۳۴ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۹۸۳ دلار در سبد درآمدهای ستاد انتخاباتی خود دارد که از آن، ۱۵ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۸۲۱ دلار هزینه شده است.

وارن در ۹ فوریه ۲۰۱۹ اعلامیه حضور خود را در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا برای سال ۲۰۲۰ منتشر کرد.

پته بوتیجیج

رتبه چهارم جذب سرمایه برای ستاد انتخاباتی در میان داوطلبان ریاست جمهوری آمریکا به پته بوتیجیج با کد انتخاباتی P۰۰۰۱۰۲۹۸ تعلق دارد.

او که در ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ به طور رسمی ورود خود به عرصه انتخابات را اعلام کرد، تا کنون توانسته است ۳۲ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۵۵۳ دلار برای فعالیت های انتخاباتی خود جذب کند.

بوتیجیج تا کنون ۹ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۶۸۱ دلار برای تبلیغات انتخاباتی خود هزینه کرده است.

جان دلینی

از دیگر نامزدهای دموکرات در این دور از رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا جان دلینی با کد انتخاباتی P۰۰۰۰۶۲۱۳ است که توانسته است ۲۶ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۷۷۵ دلار برای فعالیت های انتخاباتی جذب کند.

وی در ۱۰ اوت ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که قصد دارد در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کند و تا کنون ۱۸ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۲۰۶ دلار برای این هدف خود هزینه کرده است.

او همچنین ۱۶ میلیون و ۱۹۳ هزار ۲۵۰ دلار به صورت شخصی متعهد به پرداخت شده است در حالی که این رقم برای دونالد ترامپ ۲۹۴ هزار و ۷۰ دلار است.

کاملا هریس

سناتور دموکرات از کالیفرنیا که با کد P۰۰۰۰۹۴۲۳ وارد رقابت های انتخاباتی شده است؛ دیگر داوطلب دموکرات ها برای کسب کرسی ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ است.

او در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹ نخستین اعلامیه خود را برای حضور در این رقابت ها منتشر کرد و تا کنون ۲۵ میلیون و ۹۰ هزار و ۹۴۷ دلار کمک های انتخاباتی جذب کرده است که از این میزان، ۱۱ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۳۶۰ دلار هزینه شده است.

او همچنین به صورت شخصی متعهد به پرداخت ۳۳۱ هزار و ۴۴۰ دلار شده است.

جوزف بایدن

جوزف بایدن معاون اول باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا که به "جو بایدن" شهرت دارد، پیش از این هم برای انتخابات در سال های ۱۹۸۸، ۲۰۰۸ داوطلب شده بود.

وی برای رقابت های ۲۰۲۰ در سوم آوریل ۲۰۱۹ اعلام حضور کرد و با کد انتخاباتی P۸۰۰۰۰۷۲۲، ۲۲ میلیون و ۴۳ هزار و ۸۲۸ دلار جمع آوری کرده است.

بایدن که اکنون درگیر موضوع مهم فعالیت های اقتصادی خود و فرزندش در اوکراین و چین شده است، ۱۱ میلیون و ۱۴۶ هزار و ۷۶۱ دلار برای فعالیت های انتخاباتی خود هزینه کرده است.

کریستین جیلیبرند با ۱۴ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۱۶۷ دلار، رابرت بتو اروروک با ۱۳ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۶۱۴ دلار، امی کلوباچر با ۱۲ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۲۵۴ دلار، کوری بوکر با ۱۲ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۳۸۷ دلار وتولسی گابارد با جذب ۶ میلیون و ۶۲ هزار و ۹۷۴ دلار در رتبه های بعدی میزان سرمایه گذاری برای تبلیغات انتخاباتی قرار گرفته اند.

نظر شما