وزیر دفاع آمریکا:

با همتای سعودی خود دیدار و گفتگو کردم

۱۳۹۸/۰۷/۱۹ - ۱۹:۴۹:۲۷
کد خبر: ۹۱۰۲۴۸
با همتای سعودی خود دیدار و گفتگو کردم
وزیر دفاع آمریکا از دیدار و گفتگو با همتای سعودی خود خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا, «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا مدعی شد:امروز من با همتای سعودی خودم درباره توانمندی‌های دفاعی عربستان سعودی و تلاش‌های ما برای حفاظت از شرکایمان در برابر اقدامات خشونت‌آمیز ایران صحبت کردم.

وی افزود: ما علاوه بر نیروها و تجهیزاتی که قبلاً به منطقه اعزام کرده‌ایم، دو اسکادران هواپیمای جنگنده و پرسنل وابسته، سامانه‌های دفاعی پاتریوت و تاد و همچنین 3000 نیروی نظامی به عربستان سعودی اعزام خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: ما از ماه می [اردبهشت] در پاسخ به اقدامات تحریک‌آمیز ایران در منطقه، تجهیزات مختلفی از جمله اسکادران‌هایی از هواپیماهای هشدار سریع، سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت، ناو هواپیمابر، هواپیماهای بدون سرنشین به منطقه اعزام و حدود 14500 نیروی جدید را نیز در منطقه مستقر کرده‌ایم.

وی ادعاهای بی اساس خود را مجددا تکرار کرد و مدعی شد : واضح است که ایرانی‌ها مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی هستند. شرکای بین‌المللی ما از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با ما موافقند و این را علناً اعلام کرده‌اند. این رفتارهای ایران بخشی از تلاش این کشور برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه و ایجاد اختلال در اقتصاد جهانی است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز