سازمان ملل گزارش داد؛

آوارگی حدود ۱۰۰ هزار نفر در نتیجه حمله ترکیه به شمال سوریه

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۶:۱۴:۵۳
کد خبر: ۹۱۰۲۹۲
آوارگی حدود ۱۰۰ هزار نفر در نتیجه حمله ترکیه به شمال سوریه
در بیانیه سازمان ملل متحد آمده است: حدود ۱۰۰ هزار نفر خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند و شمار زیادی از آنان در مراکز اقامت گروهی و مدارس در شهرهای "حسکه" و "تل تمر" پناه گرفته اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داده، در بیانیه سازمان ملل متحد آمده است: حدود ۱۰۰ هزار نفر خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند و شمار زیادی از آنان در مراکز اقامت گروهی و مدارس در شهرهای "حسکه" و "تل تمر" پناه گرفته اند.

سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به پیامدهای تشدید خشونت ها و تأثیراتی که بر خدمات اولیه خواهد گذاشت، اعلام کرد که یک نیروگاه آب در شهر حسکه از کار افتاده است که منبع آب شرب، ۴۰۰ هزار نفر در این شهر بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که تیم تعمیرات فنی به خاطر درگیری میان ارتش ترکیه و گروه های کرد نتوانسته است به این نیروگاه اعزام شود تا بتواند آب را دوباره به جریان بیندازد.

سازمان های بین المللی نسبت به هرگونه فاجعه انسانی قریب الوقوع در شمال شرق سوریه هشدار دادند، در همین حال ۱۴ سازمان امداد رسانی بین المللی روز پنجشنبه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که تشدید خشونت ها در این منطقه شاید سبب توقف روند کمک رسانی به نیازمندان شود.

دیده بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، در گزارش اخیر خود اعلام کرده است، مناطقی که هدف حملات ترکیه قرار می گیرد یا به منطقه درگیری میان ارتش آنکارا و گروه های کرد تبدیل شده است، بویژه در منطقه "رأس العین" (استان حسکه) و "تل أبیض (استان الرقه) خالی از سکنه شده است.

"برنامه جهانی غذا" نیز روز جمعه از آوارگی بیش از ۷۰ هزار نفر از ساکنان مناطق تل‌ابیض و راس‌العین سوریه خبر داده بود.

پیش از آن نیز، سازمان پزشکان بدون مرز نیز اعلام کرد، تنها بیمارستان شهر تل‌ابیض در استان الرقه که بیشتر کارکنان آن بدنبال افزایش تنش ها در ۲۴ ساعت گذشته فرار کرده‌اند، تعطیل شده است.

ترکیه چهارشنبه گذشته از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند.

"رجب طیب اردوغان"جمعه شب در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات "چشمه صلح" که از روز چهارشنبه در شمال سوریه آغاز شده است، توقف عملیات علیه گروه‌های کردی که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز