فرانسه بر لزوم تلاش جهت پایان دادن به حملات ترکیه تاکید کرد

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۶:۳۰:۴۶
کد خبر: ۹۱۰۲۹۸
فرانسه بر لزوم تلاش جهت پایان دادن به حملات ترکیه تاکید کرد
"امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه بامداد شنبه در گفت و گوی تلفنی با "دونالد ترامپ" توقف حملات ترکیه به شمال شرق سوریه را ضروری دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بر طبق گزارش شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر، در بیانیه کاخ الیزه، آمده است: مکرون در این گفت و گوی تلفنی، بر لزوم تلاش جهت پایان دادن به حملات ترکیه تأکید کرده است.

در این بیانیه تصریح شده است؛  فرانسه و آمریکا طی روزهای آینده، به صورت نزدیک (در خصوص حمله ترکیه به سوریه) هماهنگ خواهند شد.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا نیز آنکارا را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرده و هشدار "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر اینکه دروازه های کشورش را برای عبور میلیون ها آواره سوری به اروپا باز خواهد کرد، نابجا خواند.

"دونال توسک" رئیس شورای اروپا افزود: ما نمی‌پذیریم، آوارگان به عنوان سلاحی علیه ما و برای باجگیری از اروپا به کار رود. من تهدیدهای روز گذشته رئیس جمهوری ترکیه را کاملا نابجا می‌دانم.

اردوغان روز پنجشنبه تهدید کرده بود، اگر اتحادیه اروپا از حمله ترکیه به شمال شرق سوریه به اشغالگری تعبیر کند، آنکارا دروازه‌ کشورش را به روی سه میلیون و ۶۰۰ هزار آواره سوری برای عبور از خاک این کشور و ورود به اروپا بازخواهد کرد.

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه گذشته از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور موسوم به "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه خبر داد، اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها بویژه کشورهای عربی و غربی رو به رو شده است.

این سومین عملیات نظامی غیر قانونی ارتش ترکیه در خاک سوریه است، پیشتر نیز آنکارا در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله  شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده بود.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز