تونس:

عملیات ترکیه در شمال شرق سوریه باید هرچه زودتر متوقف شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۷:۱۳:۰۳
کد خبر: ۹۱۰۳۰۸
وزارت امورخارجه تونس جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به این که عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه موجب نا امنی و بی ثباتی در منطقه می‌شود، باید این عملیات هرچه زودتر متوقف شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وزارت امورخارجه تونس در بیانیه‌ای که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد، افزود: تونس عملیات اخیر ترکیه در سوریه را به دقت زیر نظر دارد، اقدامی که موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع در منطقه می شود، امنیت و ثبات را تهدید می کند و موجب عمیق تر شدن درد و رنج مردم سوریه خواهد شد.

وزارت امورخارجه تونس افزود: ما خواستار توقف فوری عملیات نظامی برای حفظ جان غیر نظامیان، حاکمیت، یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه هستیم.

تونس از طرف‌های درگیر خواست ضمن خویشتنداری، برای حل اختلافات مذاکره و راه حل‌های مسالمت آمیز را در پیش گیرند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور موسوم به "چشمه صلح" در شمال شرق سوریه خبر داد، اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها بویژه اتحادیه اروپا رو به‌رو شده است.

اتحادیه اروپا آنکارا را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرده و هشدار اردوغان مبنی بر اینکه دروازه های کشورش را برای عبور آوارگان به اروپا باز خواهد کرد، مردود دانستند.

اردوغان حمعه شب در نخستین سخنرانی پس از آغاز عملیات "چشمه صلح" که از روز چهارشنبه در شمال سوریه آغاز شده است، توقف عملیات علیه گروه‌هایی که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش گفت که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

پیشتر، ارتش ترکیه در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز