رهاسازی اسرای داعش تهدید فرمانده شبه‌نظامیان کُـرد سوریه

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۷:۱۸:۰۲
کد خبر: ۹۱۰۳۱۰
رهاسازی اسرای داعش تهدید فرمانده شبه‌نظامیان کُـرد سوریه
فرمانده شبه‌نظامیان کُـرد سوریه اعلام کرد که حفاظت از اسرای داعش اولویت این‌ نیروها نیست و اگر ترکیه عملیات علیه آن‌ها را متوقف نکند، نیروهای دموکراتیک سوریه عناصر مسلح داعش را رها خواهند کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مظلوم عبدی»، شامگاه جمعه گفت که دیگر حفاظت از اسرای داعش اولویت این‌ نیروها نیست و اگر ترکیه عملیات علیه آن‌ها را متوقف نکند، نیروهای دموکراتیک سوریه عناصر مسلح داعش را رها خواهند کرد و به حفاظت از «خانواده‌های» خود خواهند پرداخت.

به گزارش اسکای نیوز عربی، عبدی مدعی شد که پنج تن از عنصر تروریستی داعش از زندان‌های نیروهای تحت امر او فرار کرده‌اند.

شبه‌نظامیان کرد سوریه که طی سال‌های گذشته مورد حمایت آمریکا بودند، با آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه در چهارشنبه این هفته، تهدید کردند که احتمال دارد عناصر داعش را آزاد کنند. گفته می‌شود صدها نفر از تروریست‌ها از سال ۲۰۱۴ به اسارت شبه‌نظامیان کرد سوریه درآمده است.

مظلوم عبدی آمریکا را به تبانی با ترکیه متهم کرد و گفت که عملیات ترکیه بعد از آن آغاز شد که نیروهای آمریکایی از پایگاه‌ها و مقرها خارج شده و عقب‌نشینی کردند.

این نظامی کرد سوری گفت اینکه آمریکا به ترکیه اجازه داده از آسمان شمال سوریه علبه شبه‌نظامیان کرد استفاده کند، نشان می‌دهد که بین آنکارا و واشنگتن توافقی بوده است.

مظلوم عبدی که هم‌اکنون نیروهای تحت امر او زیر گلوله باران ارتش ترکیه و گروهک تروریستی ارتش آزاد سوریه هستند، برای دولت سوریه نیز شرط گذاشت و گفت که در هر توافقی که با «رژیم سوریه» صورت بگیرد، اعظای «خودمختاری» به کردها جزو شروط آن‌هاست.

او همچنین گفت که در صورت توافق با دمشق برای ورود ارتش سوریه به مناطق تحت سیطره کردها در شرق فرات، دولت سوریه باید نیروهای کرد را در ارتش ادغام کند.

فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین گفت که در صورتی با ترکیه مذاکره می‌کند که این کشور عملیات نظامی خود موسوم به «چشمه صلح» را متوقف کند.

وزارت دفاع ترکیه در سومین روز از عملیات خود علیه شبه نظامیان کُرد «یگان‌های مدافع خلق» و «نیروهای دموکراتیک سوریه» که از نظر آنکارا شاخه سوری گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) هستند، مدعی شده است که بیش از ۳۰۰ نفر از این شبه‌نظامیان را کشته است.

در مقابل نیز چهار نظامی ترکیه و بیش از پنج تن از نیروهای گروهک ارتش آزاد کشته شده‌اند.

نظر شما