طی بیانیه‌ای؛

ترکیه به اروپا هشدار داد

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۳:۱۱:۳۵
کد خبر: ۹۱۲۶۹۸
ترکیه به اروپا هشدار داد
وزارت امور خارجه ترکیه به اتحادیه اروپا هشدار داد که در قبال تظاهرات و حملات (احتمالی) حامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) در شهرهای اروپا تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  رسانه‌های ترکیه در روز چهارشنبه اعلام کردند: ترکیه از کشورهای اروپایی خواست در قبال آنچه که افزایش اقدامات خشونت آمیز گروه تروریستی پ.ک.ک در خاک این کشورها خواند، هوشیار باشند.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: بعد از آغاز عملیات چشمه صلح در شمال سوریه، تظاهرات و رفتارهای خشونت‌آمیز طرفداران و اعضای گروه تروریستی پ ک ک در شهرها و کشورهای اروپایی علیه محلات، خانه‌ها، مغازه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی و تجاری ترکیه و ترک‌تبارها افزایش یافته است. از اتحادیه اروپا تقاضا داریم نسبت به حفاظت از نمایندگی‌های کشورمان و شهروندان ترک تدابیر لازم را اتخاذ کرده و با رفتارهای خشونت‌آمیز این گروه تروریستی مقابله کنند.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: ما انتظار داریم که کشورهای مربوطه در پاسخ به اقدامات پ.ک.ک تدابیر لازم را به جهت تامین امنیت جانی و اموال برای شهروندان، پرسنل، هیاتهای دیپلماتیک و منافع کشور ترکیه در خارج از مرزها، افزایش داده و حداکثر حساسیت را در قبال به این مساله داشته باشند.

بنابر خبری که خبرگزاری د. پ. آ. آلمان منتشر کرده در تظاهرات کردها علیه اقدام ترکیه در سوریه که روز سه شنبه در شهر «هرنه» واقع در ایالت غربی «نوردراین وستفالن» برگزار شده، تظاهرات کنندگان به یک کافه ترکها حمله و دست کم ۵ نفر را مصدوم کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز