واعظی در گفتگو با خبرنگاران در سمنان:

ایران آماده برداشتن گام چهارم هسته‌ای است/ اروپا به تعهدات برجامی خود عمل کند

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۵:۲۸:۰۷
کد خبر: ۹۱۳۱۱۲
ایران آماده برداشتن گام چهارم هسته‌ای است/ اروپا به تعهدات برجامی خود عمل کند
رییس دفتر رییس جمهور گفت: جزئیات اقدام ایران در گام چهارم توسط کمیته‌ای که برای این منظور تشکیل شده بررسی و دو هفته قبل از اتمام فرصت ۲ ماهه به رئیس جمهور تقدیم و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور بعد از جلسه ستاد اقتصاد مقامتی در محل استانداری سمنان در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص جزئیات گام چهارم ایران در کاهش تعهدات برجامی، گفت: جزئیات اقدام ایران در گام چهارم توسط کمیته‌ای که برای این منظور تشکیل شده بررسی و دو هفته قبل از اتمام فرصت ۲ ماهه به رئیس جمهور تقدیم و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

رییس دفتر رییس جمهور اظهارداشت: کمیته مذکور تأثیرات گام سوم کاهش تعهدات برجامی را رصد  و بررسی می‌کند که برای گام چهارم با توجه به شرایط، چه نوع اقداماتی باید انتخاب شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور تأکید کرد: نتیجه کار این کمیته یک هفته قبل از اتمام فرصت ۲ ماهه به طرف‌های برجام آماده و به رئیس جمهور تقدیم می‌شود و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

دکتر واعظی تأکید کرد: طبیعی است که اگر طرف‌های ما در ۱+۴ بویژه اروپایی‌ها نتوانند به تعهدات خود عمل کنند، ما برای براشتن گام چهارم اقدام خواهیم کرد.

خبرنگاری از رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص تمهیدات دولت برای رفع مشکلات زائران میلیونی اربعین در بازگشت از کربلا سوال کرد که دکتر واعظی با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از مرزهای مهران، چذابه و شلمچه، گفت: شاهد بودم که اقدامات بسیار خوبی برای انجام این سفر معنوی از سوی زائران ایرانی انجام شده بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه جلسات ستاد اربعین به طور مرتب برگزار و تصمیمات خوبی در این جلسات اتخاذ شده است، گفت: نتیجه جلسات این بوده است که سیل عظیم راهپیمایان کربلا در داخل ایران برای این سفر هیچ مشکلی نداشتند، حمل و نقل به خوبی انجام شد و موکب‌های مردمی به صورت شبانه‌روز در خدمت مردم بودند که جا دارد برای این اقدامات مناسب و خوب از همه دست‌اندرکاران از جمله نیروی انتظامی، گمرک، هلال احمر، استانداری‌ها، شهرداری‌ها، بخش حمل و نقل و سایر بخش‌هایی که به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) خدمت کردند قدردانی کنیم.

دکتر واعظی افزود: متأسفانه دولت عراق برای انتقال زائران ایرانی از مرز ایران با مشکلاتی مواجه بود و ترافیک جاده‌ها و مشکل تأمین وسایل حمل و نقل عمومی مشکلاتی ایجاد کرده بود که خوشبختانه با مساعدت دولت عراق و اعزام وسایل حمل و نقل عمومی از ایران به عراق، این مشکل حل شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه این سفر مشکلاتی دارد و آسان نیست و اجر و ثواب پیاده‌روی اربعین به همین مشکلات است، گفت: امیدوارم همینطوری که تا الان زائرین ایرانی همکاری کرده و زیارت خود را به روزهای آخر موکول نکرده‌اند، بلافاصله بعد از زیارت به کشور مراجعه کنند و کار را به روزهای پایانی موکول نکنند.

خبرنگاری با اشاره به دستگیری سرشاخه کانال معاند آمدنیوز از رئیس دفتر رئیس جمهور پرسید، با توجه به برچیده شدن این کانال و رفع نگرانی‌های امنیتی انتظار کاربران رفع فیلتر تلگرام است، آیا دولت در این رابطه برنامه ای دارد؟

 دکتر واعظی در پاسخ تأکید کرد: سیاست ما اول حمایت و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی است زیرا اعتقاد داریم که حریم خصوصی مردم باید در داخل ایران بماند و دشمن نتواند همه اطلاعات مردم ما را در خارج از ایران نگه دارد. این هدف دولت و شورای عالی مجازی است و رئیس جمهور هم همین را دنبال می‌کند.

دکتر واعظی خاطر نشان کرد: اما تا زمانی که پیام‌رسان‌های داخلی نتوانند همه خدمات مورد نیاز مردم از یک پیام‌رسان را ارایه کنند، پیام‌رسان‌هایی که به موضوع اخلاق و امنیت کشور، توجه داشته باشند از نظر ما می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: ما در گذشته هم اعلام کرده بودیم شبکه‌هایی هستند که فعالیت آنها اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای نیست و در زمین دشمن کار می‌کنند، مانند آمد نیوز که امروز برای همه مشخص شد برای سرویس‌های امنیتی دشمنان ما کار می‌کنند.

دکتر واعظی افزود: لازم است به عزیزان سپاه که با برنامه‌ریزی پیچیده و سنجیده توانستند کسی را که به مردم خود خیانت کرده دستگیر کنند، تبریک بگویم. این فرد بعد از دستگیری بلافاصله همه سرمایه‌گذاری خارجی‌ها را فرو ریخت و شروع به عذرخواهی کرد اما زمانی این کار را کرد که دیگر اثری ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز