انور قرقاش:

مسیر برای توافق با ایران می تواند وجود داشته باشد

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۲:۳۵:۵۹
کد خبر: ۹۲۲۳۷۸
مسیر برای توافق با ایران می تواند وجود داشته باشد
وزیر مشاور در امور خارجه امارات گفته است که مسیر برای توافق با ایران می تواند وجود داشته باشد و احتمالا تمام طرفین به زودی آماده آغاز این روند می‌شوند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری "رویترز" امروز (یکشنبه) به نقل از این مقام ارشد اماراتی افزود که روند این ماجرا طولانی است و نیازمند صبوری می باشد.

وی در یک سخنرانی در شهر ابوظبی اشاره کرد که جامعه جهانی از جمله کشورهای منطقه، اروپا و آمریکا باید در این مورد هم عقیده باشند.

قرقاش در ادامه نسبت به "انتخاب اشتباه" بین جنگ و یک توافق "ناقص" هشدار داد.

رویترز افزود: جمهوری اسلامی ایران به تازگی تعهدات خود را به صورت قانونی در چارچوب توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ کاهش داده است. ایران پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام به کشورهای دیگر طرفین توافق فرصت داده بود تا به تعهدات خود عمل کنند. تهران حتی با برداشتن گام های اولیه در جهت کاهش تعهدات، این فرصت را به اروپایی ها و طرفین توافق هسته ای داد تا این موضوع به صورت دیپلماتیک برطرف شود.

قرقاش وزیر خارجه امارات در یک مناظره سالانه در پایتخت این کشور همچنین گفت که تنش های بیشتر به سود هیچ کس نیست و ما قویا معتقد هستیم که فضایی برای دیپلماسی جمعی در راستای رسیدن به موفقیت وجود دارد.

در ماه‌های اخیر نشانه هایی از بهبود روابط تهران و ابوظبی و چرخش امارات به‌ طرف ایران مشاهده می شود. امارات پس از سال‌ها عناد و دشمنی در منطقه، مدتی است سیاست عقب‌نشینی نیروهای نظامی خود از یمن را در پیش گرفته و به‌دنبال عادی‌سازی روابط سیاسی خود با ایران است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز