با حضور تعدادی از مسئولین صورت گرفت؛

آغاز عملیات بتن ریزی راکتور واحد ٢ نیروگاه اتمی بوشهر

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۱۳:۱۷:۳۶
کد خبر: ۹۲۲۴۱۱
آغاز عملیات بتن ریزی راکتور واحد ٢ نیروگاه اتمی بوشهر
مراسم رسمی بتن ریزی واحد ٢ نیروگاه اتمی بوشهر امروز با حضور رییس سازمان انرژی اتمی اغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مراسم رسمی بتن ریزی واحد ٢ نیروگاه اتمی بوشهر امروز (۱۹ آبان ماه) با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و برخی مسئولان این سازمان و مقامات روسی به طور رسمی، آغاز خواهد شد.

نخستین واحد نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید هزار مگاوات برق، ۱۲ شهریور سال ۹۰ به شبکه سراسری برق متصل شد و سال ۹۱ به ظرفیت صد درصد رسید. قرارداد ساخت دو واحد جدید هم آبان ۹۳ میان ایران و روسیه امضا و ساخت آن‌ها ۲۰ شهریور سال ۹۵ آغاز شد.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان، که برای شرکت در مراسم بتن ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر دیشب وارد بوشهر شد، در این باره گفت: 

از همان زمان که قرارداد را بستیم و قسط اول را پرداخت کردیم، کار کارگاهی شروع شد و با بسیج امکانات، در این دو سال اقدام‌های عمده‌ای صورت گرفت. تا الان طبق برنامه پیش رفته ایم و از برنامه عقب نیستیم.

صالحی افزود: طبق برنامه سال ۱۴۰۴ آغاز بهره برداری از راکتور دوم باشد و سال ۱۴۰۶ نیز بهره برداری از راکتور ۳ آغاز شود.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی، هم روز گذشته در جمع خبرنگاران در فردو گفت: بتن ریزی در نیروگاه هسته ای یعنی حداقل دو سال کار و این غیر از دوره  مذاکرات است که حتی اگر این، مذاکرات دو طرفی باشد که با هم مشکلی نداشته باشند، معمولا یک تا دو سال زمان می برد. پس از ان از زمان إجرائی قرارداد نیز حداقل دو سال زمان  می برد تا یک نیروگاه به مرحله بتن ریزی برسد. 

به گفته سخنگوی سازمان انرژی هسته ای، نیروگاه هسته ای دوم بوشهر تا سال ١٤٠٤ به تولید رسیده و به مدار شبکه متصل می شود، ضمن اینکه دو سال بعد از شروع تولید در  نیروگاه دوم، نیروگاه سوم احداث می شود. به عبارتی پس از اغاز بتن ریزی نیروگاه دوم، وارد فاز صفر ساخت نیروگاه سوم می شویم.

سفیر روسیه، نماینده ولی فقیه در بوشهر و تعدادی از نمایندگان مجلس هم در این مراسم حضور دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز