دادستان‌ کل کشور:

سفره‌های انتخاباتی برچیده شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۱۰:۱۵:۳۶
کد خبر: ۹۲۴۲۸۹
سفره‌های انتخاباتی برچیده شود
دادستان‌ کل کشور گفت: امیدوارم نان و کباب دادن به مردم و سفره انداختن‌های آنچنانی در چارچوب فعالیت‌های انتخابات برچیده و این مسائل نامطلوب از چهره نظام پاک شوند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری روز پنجشنبه در همایش سراسری هیاتهای نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد افزود: مردم وقتی ببینند نامزدها با سلامت در این عرصه فعالیت می‌کنند گرایشات برای مشارکت و حضور در انتخابات بیشتر خواهد شد.

او "تبلیغات زودرس، راه‌انداختن کارناوال و هزینه‌های اصراف‌گونه" را از جمله تخلفات انتخاباتی اعلام و بیان کرد: اصرار داریم عزیزان فعال در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی به این  سه مسئله توجه کنند. 

دادستان‌کل کشور ادامه داد: تبلیغات زودرس در هر دو عرصه حقیقی و مجازی انتخابات تخلف است و تصمیم داریم با آن برخورد کنیم. 

او راه‌انداختن کارناوالها را به حکم قانون «ممنوع» توصیف و بیان کرد: از هزینه کردهای بالا در انتخابات پرهیز شود زیرا از سوی مردم شبهه‌انگیز تلقی می‌شود، اینها برای مردم سئوال برانگیز می‌باشد که مگر چه خبر است نامزدها هزینه‌های میلیاردی انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: همه فعالان و دست‌اندرکاران هیاتهای نظارت بر انتخابات و مسئولان اجرایی وظیفه داریم تا زمینه حضور گسترده مردم را در انتخابات را فراهم نماییم.

وی در ادامه همچنین اظهار داشت: دستورالعمل تشکیل "ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی" در شرف آماده شدن است و تا هفته آینده ابلاغ می‌شود. 

دادستان‌کل کشور بر لزوم همکاری نامزدهای انتخابات با ناظران و مجریان این رویداد سیاسی نیز تاکید و بیان کرد: نامزدها از  دسته‌بندی و جناح‌بندیهای مضر به سلامت انتخابات پرهیز کنند. البته اختلاف نظرها و جناح‌بندیهای رسمی و شناخته شده اشکالی ندارند اما آنچه مضر می‌باشد برداشتهای نادرست از جناح‌بندیهای سیاسی است. 

وی افزود: مردم نیز اسفند ماه امسال با حضور پرشور، گسترده و  مقتدرانه مقاومت خود را در برابر توطئه‌های استکبار جهانی نشان دهند و آنگونه که شایسته این کشور است حضوری باشکوه را در عرصه انتخابات به نمایش گذارند.

همایش سراسری اعضای هیاتهای نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رویکرد آموزشی که سه‌شنبه گذشته ۲۱  آبان با سخنرانی دبیر شورای نگهبان در مشهد آغاز شد عصر امروز ۲۳ آبان ماه در محل تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی بکار خود پایان می‌دهد.

۷۰۰ عضو هیاتهای نظارت بر انتخابات در چارچوب این همایش علاوه بر آشنایی با خط مشی شورای نگهبان در مورد انتخابات اسفند ماه آتی، نظرهای مسئولان مختلف کشور را پیرامون این رویداد سیاس در سخنرانیهای آنان در صحن همایش دریافت می‌کنند.

 

نظر شما