به دنبال سخنان اخیر امانوئل مکرون مبنی بر مرگ مغزی ناتو؛

روزنامه آلمانی: فرانسه برای جدایی اروپا از ناتو تلاش می‌کند

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۰۸:۳۲:۳۲
کد خبر: ۹۲۵۲۲۱
روزنامه آلمانی: فرانسه برای جدایی اروپا از ناتو تلاش می‌کند
روزنامه آلمانی نوشت: فرانسه برای جدایی اروپا از ناتو تلاش می‌کند.

به دنبال سخنان اخیر امانوئل مکرون با عنوان " مرگ مغزی ناتو"، یک روزنامه آلمانی روز شنبه نوشت: رئیس جمهوری فرانسه برای کاهش وابستگی اتحادیه اروپا از ناتو پیش قدم می‌شود.

به گزارش روزنامه ولت سونتاگ، مکرون یکی از فعال‌ترین حامیان ادغام نظامی و تشکیل ارتش مشترک اروپا است.

رئیس جمهوری فرانسه پیشتر در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه اکونومیست اظهار کرد که  کشورهای اروپایی دیگر نمی‌توانند به آمریکا برای دفاع از اعضای ناتو تکیه کنند. وی افزود: اکنون ما شاهد مرگ مغزی ناتو هستیم.

به گزارش روزنامه آلمانی، رئیس جمهوری فرانسه اخیرا فعالیت های تلاش و تحرکات دیپلماتیک خود برای بازنویسی پیمان جدید اتحادیه اروپا به منظور حفاظت بهتر از کلیه اعضای اروپا را آغاز کرده است.

ولت سونتاگ در ادامه می نویسد: فرانسه از اعضای اتحادیه اروپا می خواهد برای افزایش آمادگی دفاعی، وابستگی بیش از اندازه به ناتو را کاهش دهند.

روزنامه لوپاریس نیز در گزارشی نوشت: دولت فرانسه برای تغییر رویکرد اروپایی های در مورد کاهش تعهدات نسبت به پیمان اتلانتیک شمالی "ناتو"  تاکنون دوبار با سفرای اتحادیه اروپا در بروکسل وارد مذاکره شده است.

براساس گزارش لوپاریس، دولت فرانسه از تشکیل ارتش اروپایی سخن می گوید که کشورهایی مانند سوئد، قبرس، مالتا، اتریش، ایرلند و فنلاند نیز که عضو ناتو نیستند می توانند در مواقع مواجهه شدن با حملات خارجی از کمک نظامی اروپایی ها بهره مند شوند.

وزیر دفاع آلمان سه شنبه گذشته در واکنش به انتقاد رئیس جمهوری فرانسه در خصوص پیمان آتلانتیک شمالی گفت، برخلاف نظر مکرون، ناتو همچنان زنده و فعال است.

«آنه گرت کارن باوئر» در کنفرانس مربوط به ناتو در برلین، سخنان رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر اینکه ناتو دچار مرگ مغزی شده را بسیار تند و مبالغه‌آمیز خواند.

وزیر دفاع آلمان افزود: به نظرم ناتو همچنان مانند گذشته زنده و فعال است و اعضای آن مانند آلمان باید سهم خود را ایفا کنند تا همین‌گونه بماند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز