معاون سیاسی وزارت امور خارجه:

هیچکس نباید ایران را به خاطر کاهش تعهداتش در برجام زیر سوال ببرد

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۰:۲۴:۵۴
کد خبر: ۹۳۰۳۴۳
هیچکس نباید ایران را به خاطر کاهش تعهداتش در برجام زیر سوال ببرد
معاون سیاسی وزارت امور خارجه تاکید کرد که هیچکس نباید ایران را به خاطر کاهش تعهداتش در برجام زیر سئوال ببرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزارت امور خارجه، در کنفرانس خبری با همتای چینی خود در پکن گفت: در نشست مشورتی با همتای چینی خود در مورد جنبه های مختلف برجام گفت و گو و رایزنی کردیم. ما همواره با دوستان چینی از ابتدای برجام در ارتباط بودیم و همیشه با آنها در مورد موضوعات مربوط به برجام مشورت کردیم.

وی افزود: آمریکا سایر کشورهای باقی مانده در برجام را تحت فشار قرار داده تا از این توافق نامه خارج شوند. هیچکس نباید ایران را به خاطر کاهش تعهداتش در برجام زیر سئوال ببرد.

عراقچی تاکید کرد که کاهش تعهدات ایران در قالب برجام به معنای خروج ایران از این توافقنامه نیست بلکه نجات این توافق نامه است

وی گفت: ما از تلاش های سیاسی و دیپلماتیک همه طرف ها به ویژه چین برای یافتن راه حل های موثر به منظور خروج از بحران برجام استقبال می کنیم. نجات برجام به خودی خود یک موفقیت مهم دیپلماتیک چند جانبه است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ادامه داد: ایران و چین همانند گذشته در آینده نیز همکاری های استراتژیک خود را در موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله در زمینه برجام و حل مشکلات فعلی ادامه خواهند داد.

وی گفت: امروز ما دو طرف در مذاکرات خود ضمن تاکید بر تقویت روابط و همچنین افزایش گفت و گو و رایزنی های کارشناسی در مورد مسایل مختلف، توافق کردیم در آینده نیز این گفت و گوها را ادامه دهیم.

عراقچی اظهار کرد: معتقدیم که ادامه همکاری ها بین ایران و چین به نتایج خوبی خواهد رسید و مشتاقانه منتظر ادامه همکاری های خود با چین هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز