سخنگوی دولت:

"حسین علیمرادی" نمادی از سرمایه نمادین کشور است

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۸:۳۱:۴۶
کد خبر: ۹۳۰۶۸۷
حسین علیمرادی نمادی از سرمایه نمادین کشور است
ربیعی درباره مرحوم علیمرادی تاکید کرد: او نمادی از سرمایه نمادین کشور است. به نظر من، مدرسه سازی در درجه اول کار حسین و دوستانش نبود بلکه کار بزرگ او روحیه عدالت گونه و روابط انسان دوستانه اش بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مراسم ترحیم حسین علیمرادی، جهادگر فرهنگی و دانش آموخته دانشگاه علامه طباطبایی عصر یکشنبه در مسجد این دانشگاه و با حضور علی ربیعی، سخنگوی دولت، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، استاندار سیستان و بلوچستان و رییس منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
ربیعی در این مراسم اظهار داشت: وظیفه خود می دانم این ضایعه بزرگ را از سوی برخی وزرای دولت به خانواده او از جمله همسر و فرزندش که هنوز به شش ماهگی نرسیده است، همچنین به همه سیستان و بلوچستانی ها و دشتیاری ها تسلیت بگویم.
سخنگوی دولت گفت: حکایت حسین علیمرادی می تواند حکایت نمادین از یک نسل باشد و ما به این رفتارها در کشور نیاز داریم؛ چه خوب است که نماد حسین علیمرادی به عنوان یک جنبش اجتماعی و گفتمان بزرگ در کشور ترویج یابد.
ربیعی درباره نحوه آشنایی با مرحوم حسین علیمرادی خاطرنشان کرد: بنده به تازگی استیضاح شده بودم و یک روز از سوی دفترم، درخواست دیدار علیمرادی با من مطرح و اعلام شد که یکی از دانشجویان علامه در مورد سیستان و بلوچستان حرف هایی دارد.
سخنگوی دولت یادآور شد: این دیدار برگزار و علیمرادی با یکی از دوستانش در دفتر من حاضر شدند. برقی از سر شوق در چشمانش بود و با حرارت، تعقل و برنامه درباره منطقه دشتیاری صحبت می کرد.

ربیعی درباره مرحوم علیمرادی تاکید کرد: او نمادی از سرمایه نمادین کشور است. به نظر من، مدرسه سازی در درجه اول کار حسین و دوستانش نبود بلکه کار بزرگ او روحیه عدالت گونه و روابط انسان دوستانه اش بود.
وی افزود: این دانشجویان پولی ندارند و با جمع آوری مبالغ اندک به کمک منطقه دشتیاری می رفتند که امروز افتخار جامعه ایرانی هستند.
سخنگوی دولت تاکید کرد: ما به این قبیل جوانان و سرمایه های نمادین در کشور نیاز داریم و مرحوم علیمرادی نماد یک نسل است.

علیمرادی ستاره دانشگاه علامه بود
حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: درگذشت حسین علیمرادی مصیبت بزرگی بوده و به معنای خاموش شدن ستاره در دانشگاه علامه طباطبایی است.
وی افزود: وقتی به آسمان دانشگاه علامه طباطبایی نگاه می کنیم، تیره و تار است اما ستاره جامعه علمی ما در این آسمان می درخشد.
رییس دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: هرچند علیمرادی دانش آموخته شده بود اما همچنان او را از خانواده دانشگاه می دانیم و چراغی روشن در دل آسمان علامه بود که امروز تنها شعاع کوچکی از این چراغ را می بینیم.
سلیمی گفت: مرحوم علیمرادی فقط در درس و آموزش، انسان برجسته ای نبود بلکه موتور محرکه ای از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دل بزگترین دانشگاه علوم انسانی کشور محسوب می شد.

وی خاطرنشان کرد: تشکل ها و دانشجویانی که در شرایط عادی کنار هم قرار نمی گیرند، امروز در مراسم بدرقه این جهادگر کنار هم قرار گرفتند و صحنه با شکوهی خلق کردند.
سلیمی تاکید کرد: خواسته مادر مرحوم علیمرادی که ادامه راه فرزندش و به زمین نگذاشتن رویاهایش در منطقه دشتیاری بود، توسط دانشگاه علامه طباطبایی محقق می یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز