یک مقام افغان :

مذاکره با طالبان در صورت پذیرش آتش بس آغاز خواهد شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۸:۵۲:۵۹
کد خبر: ۹۳۰۶۹۵
مذاکره با طالبان در صورت پذیرش آتش بس آغاز خواهد شد
سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان روز یکشنبه گفت: اگر طالبان پیشنهاد آمریکا درباره آتش‌بس را بپذیرد، گفت‌وگوهای مستقیم میان دولت افغانستان و طالبان آغاز خواهدشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "صدیق صدیقی" در کنفرانس مطبوعاتی گفت: دونالد ترامپ در دیدار اخیر خود با اشرف غنی در پایگاه هوایی بگرام بر صلح با رهبری حکومت افغانستان تأکید کرده‌است.

صدیقی افزود: امیدواری ما این است که طالبان در صورت اجرای وعهده های خود برای دست کشیدن از جنگ با پذیرش آتش‌بس موافقت کند، زیرا ما بر این باوریم که در حال حاضر بهترین فرصت برای پایان جنگ و آتش بس در کشور وجود دارد.

رییس جمهوری آمریکا در سفر غیرمنتظره‌ به افغانستان، از تمایل طالبان برای برقراری آتش‌بس سخن گفت اما برخلاف سخنان ترامپ شماری از اعضای پیشین طالبان در کابل می‌گویند تا هنگامی ‌که توافق صلح میان ایالات متحده و طالبان امضاء نشود و گفت‌وگوهای میان گروهای افغانی آغاز نشوند، این گروه به آتش‌بس تن نخواهد داد.

"مولانا جلال‌الدین شینواری" یکی از فرماندهان طالبان گفت: منطق و اسرار بزرگ طالبان برای امضا توافق صلح این است که اول این گروه باید از سوی امریکا اطمینان حاصل کند و پس از آن آتش‌بس اعلام شود.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو از سرگیری مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان استقبال کرده و گفت: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره روند صلح افغانستان صحبت کرده و به شرکا در ناتو در این مورد گزارش ارائه کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز