فرمانده نیروی دریایی ارتش:

امنیتی که در دریا داریم عاریه ای نیست

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۲۰:۲۳:۰۳
کد خبر: ۹۳۰۷۰۶
امنیتی که در دریا داریم عاریه ای نیست
دریادار حسین خانزادی گفت: امروز امنیتی که در دریا داریم بر خلاف بسیاری از کشورهای منطقه‌ای عاریه ای نیست، کاملاً بومی و ساخت ایران و فرزندان این مملکت است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش شامگاه  یکشنبه در جمع وابستگان نظامی اظهار داشت: قبل از هر چیز قدردانی خود و همکارانم را برای حضور ارزشمند شما در مراسم بزرگداشت روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز کنم به مراسم روز نیروی دریایی خوش آمدید.

 

وی افزود: اطمینان دارم این گردهمایی بزرگ که با حضور گرم و صمیمی شما معنا یافته است، بستری ارزشمند برای تحکیم و توسعه روابط میان دولت‌ها، نیروهای مسلح و به ویژه نیروهای دریایی کشورهای ما خواهد بود و زمینه‌ساز مودت و صلح پایدار تلقی می‌شود.

خانزادی یادآور شد:  همانطور که می‌دانید در تاریخ هر ملتی روزهایی وجود وجود دارد که موجب مباهات و افتخار است. به لطف خداوند متعال و به برکت انقلاب، تاریخ ایران اسلامی مملو از چنین روزهایی است.
فرمانده نیروی دریایی اضافه کرد: نیروی دریایی در مسیر انقلاب و در تاریخ ۴۰ ساله گام اول افتخاراتی را آفرید که متضمن امنیت دریایی و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

 وی گفت: در شرایطی که همه استکبار جهانی با تحمیل جنگ هشت ساله تلاش می‌کردند نهال انقلاب را از پای درآورند، در آغازین روزهای حمله دشمن به مرزهای ایران، در حالی که هنوز ساختارهای حکومتی شکل نگرفته بودند و نیروهای مسلح هنوز انسجام لازم را به دست نیاورده بودند، این تکاوران نیروی دریایی بودند که دشمن را ۳۴ روز پشت دروازه‌های خرمشهر متوقف کردند دشمنی که تصور می‌کرد یک روزه خرمشهر را در یک روز تصرف خواهد کرد و در یک هفته جشن پیروزی را در تهران خواهد گرفت.

 خانزادی افزود: در همان روزهای آغازین دفاع نیروی دریایی عملیات مروارید را در دریا اجرا کرد و این اولین جنگ تمام عیار دریایی بود که در شصت و هفتمین روز از آغاز حمله دشمن به مرزهای ایران شکست سنگین آنها را در دریا رقم زد و تا پایان جنگ هشت ساله  دریا در همه ابعاد آن تحت کنترل نیروی دریایی ایران بود و دشمن از آن محروم شد سکوهای نفتی او از کار افتاد و اقتصاد دشمن بر پایه فروش نفت از رونق افتاد.
 وی ادامه داد: بعد از عملیات مروارید تا پایان دفاع مقدس عملیات اسکورت کشتی های تجاری و نفتکش موضوعی حیاتی برای کشور ایران بود تا اقتصاد تک محصولی ایران که در آن زمان بر پایه فروش نفت تنظیم شده بود از حملات موشکی دشمن که از زمین و هوا انجام می‌شد سالم بماند نیروی دریایی در آن دوران ده هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش را با موفقیت اسکورت کرد و تنها ۲۰ فروند از این کشتی ها مورد اصابت قرار گرفت.
خانزاده گفت: حضور هوادریای نیروی دریایی در عملیات شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر عزیز با استفاده از هاورکرافت و بالگردهای برگ زرینی از اقدامات نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی افزود: هشت سال جنگ را در حالی با موفقیت پشت سر گذاشتیم که تحریم‌های سنگین و آمریکا و کشورهای متحد او محدوده ساختن ظرفیت های دفاعی جمهوری اسلامی را نشانه گرفته بود در این شرایطی کار تعمیر اساسی نامه ها و تجهیزات نیروی دریایی آغاز شد همزمان هویت ایرانی اسلامی در عرصه دریا تثبیت شد با تجهیزاتی که برای تامین امنیت خلیج فارس متناسب بود پا به عرصه اقیانوس گذاشتیم و مظهر اقتدار ملت در دریا شدیم و نمایشی جدیدی از اراده و اقتدار نظامی علمی و صنعتی کشور برای دستیابی به امنیت دریایی  جمعی در منطقه و گذرگاه‌های راهبردی اقیانوس هند ارائه دادیم که تا امروز تداوم داشته است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برای تأمین امنیت اقتصاد کشور در شمال اقیانوس هند خلیج عدن و دریای سرخ و همه آب های آزاد منطقه با دزدی دریایی و تروریسم دریایی جنگیدیم و امنیت ناوگان تجاری و نفتکش با اعزام ۶۴ ناوگروه رزمی در طی ۱۰ سال گذشته برقرار شده است.

خانزادی ادامه داد: با ساخت تجهیزات جدید مانند ناوهای موشک‌انداز و ناوشکن دماوند و زیردریایی فاتح از درهای بود بومی قدرتمند پرتاب موشک از زیر سطح دریا و از عرشه زیردریایی ها و هواپیماهای بدون سرنشین سامانه های جنگ الکترونیک امداد و درمان از راه دور مخابرات پایدار و و تداوم حضور در دریای آزاد و اقیانوس‌ها امتدادهای عمقی ایجاد کردیم و آن را توسعه بخشیده ایم تا جایی که رهبر انقلاب نیروی دریایی را نیروی دریایی راهبردی اعلام کردند.

وی افزود: با اقدامات توسعه و تلاش برای آبادسازی ملی در سواحل جنوب شرق کشور پرچمدار توسعه سواحل مکران شدیم امروز همه کارکنان خود را در مراکز آموزشی نیروی دریایی در تراز ایران اسلامی ایران تاریخی و ایران بزرگ در امر دریا تربیت کرده و آموزش می‌دهیم به نحوی که دنیا به دانش و توانایی آنها احترام می‌گذارد.
 وی یادآور شد: امروز امنیتی که در دریا داریم بر خلاف بسیاری از کشورهای منطقه‌ای عاریه ای نیست، کاملاً بومی و ساخت ایران و فرزندان این مملکت است دریاهای ما امن است و ایادی استکبار و شیطان به سرکردگی آمریکا و انگلیس و رژیم منحوس اشغالگر قدس نمی تواند آن را خدشه دار کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: تاکید می کنیم دوره نمایش های دروغین و پرسه زدن های نمایشی به پایان رسیده است امروز ملت‌های آزادی خواه دنیا بیدار هستند و زیر چتر اطلاعاتی قرار نمی‌گیرند.
وی ادامه داد: قدرت های زورگوی جهان ناچارند بایستند و خیزش تمدنی ایران اسلامی به سمت دریا و اقیانوس های جهان و عرصه اقتدار آفرین را در گام دوم انقلاب نظاره‌گر باشند. ایران آزاد ایران مستقل، ایران اسلامی، ایران دانشمند و ایران قدرتمند که نیروی دریایی پرچمدار این حرکت مقتدرانه به سمت احیای تمدن دریایی ایران اسلامی است، ببینند.
خانزادی گفت: این حرکت سرآغازی مبارک برای پایان دادن به تسلط دریایی جهانی استکبار و شکل گیری قدرت دریایی معقول منطقه‌ای در قالب ائتلاف جمعی از طریق طراحی روش‌ها مکانیزه ها و ابزارهای سودمند و برقراری همکاری‌های منطقه‌ای برای دستیابی به امنیت جمع است.
وی گفت: در این حرکت بزرگ که در راستای تامین منافع جمعی و ملی آغاز گردیده است شما وابستگان نظامی کشورهای دوست به عنوان سفیر صلح و امنیت مسئولیت مهم برای جلب مشارکت منطقه‌ای و جهانی به منظور دستیابی به امنیت جمعی مطلوب از طریق توسعه همکاری‌های نظامی برای مهار ترتیبات امنیتی نامطلوب و توقف ماشین تسلط جهانی ائتلاف استکباری بر منافع مناطق مختلف جهان که از طریق دریا شکل گرفته است، خواهید داشت.​

نظر شما