التماس نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت برای ۶ ماه دیگر

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۷:۰۷:۵۹
کد خبر: ۹۳۰۷۵۳
التماس نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت برای ۶ ماه دیگر
نتانیاهو از رقبای خود خواست برای ۶ ماه دیگر در سمت نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی باقی بماند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به نقل از منابع از پیشنهاد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه فراگیر و ادامه حضور وی در سمت نخست‌وزیری صرفا برای ۶ ماه دیگر، خبر داده است.

نتانیاهو در جلسه خطاب به حاضران در جلسه قول داده در صورت موافقت گانتز، این طرح را «بدون دوز و کلک» و طبق برنامه اجرا کرده  و پس از ۶ ماه از نخست وزیری کناره گیری کند. ظاهرا علی‌رغم اصرار نتانیاهو، «یئر لاپید» یکی از اعضای شاخص ائتلاف آبی و سفید با این پیشنهاد مخالفت کرده است. پس از اتمام جلسه، حزب لیکود طی بیانیه‌ای، لاپید را به کارشکنی متهم کرد.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی یک سالی است که درگیر روند تشکیل کابینه است. با وجود برگزاری دو انتخابات پیاپی، تشکیل کابینه به دلیل اختلاف شدید میان احزاب سیاسی همچنان یک معضل بزرگ برای صهیونیست‌ها باقی مانده است. ادامه این روند احتمالا منجر به برگزاری سومین انتخابات در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.

نتانیاهو هفته پیش در پرونده‌های موسوم به هزاره، به «دریافت رشوه»، «تقلب» و «سوء استفاده از اعتماد عمومی» متهم شد. در صورتی که نتانیاهو از قدرت کنار گذاشته شود، احتمال زندانی شدن او پس از محاکمه زیاد است. 

نظر شما