یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

سیستم نظارتی باید به اشخاص توانمند فرصت دهد/ هیچ محدودیت قانونی برای حضور زنان بر کرسی ریاست مجلس وجود ندارد

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۵:۳۹:۰۰
کد خبر: ۹۳۱۲۰۷
سیستم نظارتی باید به اشخاص توانمند فرصت دهد/ هیچ محدودیت قانونی برای حضور زنان بر کرسی ریاست مجلس وجود ندارد
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: سیستم نظارتی باید به اشخاص حقیقی و حقوقی توانمند که می‌توانند گره‌گشای مشکلات بر زمین مانده و عدیده کشور باشند، فرصتی بدهد تا بتوانند خود را در معرض رای مردم قرار دهند که ان‌شاالله یک مجلس توانمند را بتوانند شکل دهند.

«شهربانو امانی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران، درباره انتخابات یازهمین مجلس شورای اسلامی به خبرنگار سیاسی برنا گفت: ثبت‌نام کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده است. راهبرد اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات باید تبیین و اعلام عمومی شود طبیعتا این مرحله از فرایند انتخابات، ثبت نام است. امیدوارم خانم‌های توانمند از هر جریان سیاسی که هستند، ثبت‌نام کنند و امیدوارم که بحث نظارت استصوابی هم در شرایط حساس تاریخی کشور بر اساس مرِّ قانون باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ابراز امیدواری برای تسکیل یک مجلس کارامد اظهار  کرد: سیستم نظارتی باید به اشخاص حقیقی و حقوقی توانمند که می‌توانند گره‌گشای مشکلات بر زمین مانده و عدیده کشور باشند، فرصتی بدهد تا بتوانند خود را در معرض رای مردم قرار دهند که ان‌شاالله یک مجلس توانمند را  شکل دهند.

شهربانو امانی درباره سرلیستی اصلاح‌طلبان توضیح داد: منتظریم ببینیم که ستاد انتخابات شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان چه فرایندی را پیش روی جریانات سیاسی اصلاح‌طلب و کاندیداها و افراد تاثیرگذار می‌گذارد. حزب کارگزاران هم درباره سیاست انتخابات به نتیجه خواهد رسید و قطعا اگر فرایند درست طی شود، از لیست ارائه شده آینده حمایت خواهم کرد. مولاوردی به عنوان یک شخصیت اثرگذار و فعال، چه کاندیدا شود و چه سرلیست از او نیز حمایت خواهم کرد.

او گفت: در شرایط حساس کشور ان شاالله آستانه تحمل تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان با توجه به مطالبات مردم افزایش یابد و به مردم به عنوان ولی‌نعمت‌ها و صاحبان اصلی کشور و نظام نگاه کنند. مردم زمانی پای صندوق‌های رای خواهند رفت که بتوانتد کاندیدای مورد نظر و سلیقه‌ خودشان را انتخاب کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره حضور زنان در هیات رئیسه و حتی ریاست مجلس، خاطرنشان کرد: از نظر قانونی هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای حضور زنان در هیچکدام از ارکان مجلس، یعنی ریاست و هیات رئیسه وجود ندارد. امیدوارم در آینده و با توجه به فضایی که مردم مطالبه می‌کنند مجلس کارامدتری با اتکا به رای اکثریت مردم تشکیل شود که مردم بتوانند، انتظارات خود را از نمایندگانشان پیگیری کنند. قطعا هیچ محدودیتی برای اینکه خانم‌ها رئیس کمیسیون، منشی، نواب رئیس باشند وجود ندارد و در همه مناصب یک نماینده زن همچون یک نماینده مرد می‌تواند کاندیدا شود و رای بیاورد و مدیریت کند.

شهربانو امانی با برشمردن ویژگی افراد توانمند اظهار کرد: چهره‌های توانمندی هستند که حافظ منافع ملی، کیان ملت و کرامت انسانی مردم ایران‌اند، همچنین توانمندی و تخصص و تجربه کافی در ارتباط با حل مشکل مردم و کارامد کردن مجلس را دارند و دفاع از کیان مجلس را در سرلوحه برنامه خود قرار داده و ارتقای کارامدی و توانمندی مجلس را در چشم‌انداز خود دارند و از توانایی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی جمعی نیز بهره می‌برند؛ باید شرایط کشور طوری باشد که برای اینکه این افراد خود را در معرض رای مردم در شرایط حساس کنونی بگذارند اعتماد و امنیت لازم را فراهم کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اگر چهره‌هایی کاندید شوند که شناخته شده و امتحان پس داده هستند و به لحاظ به لحاظ روحی و جسمی و مالی کارامد و سالم‌اند و کارنامه شفافی را از خود ارائه داده‌اند و قابل ارزیابی برای مردم هستند، مردم پای صندوق رای خواهند آمد.  همچنین مجلسی تشکیل خواهد شد که بتواند رقابتش را در انتخابات و کارامدی‌ش را در صحن مجلس برای مجلس یازدهم به نمایش بگذارد.

این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون به نمایندگی مجلس فکر کرده‌است یا خیر، گفت: حتی اگر منع قانونی وجود نداشت برای مجلس کاندیدا نمی‌شدم چرا که مردم به من رای دادند تا از حقوقشان در شورای شهر دفاع کنم و این ناسپاسی، قدرناشناسی و کوچک شمردن رای مردم در شوراست که کسی بخواهد از شورا استعفا دهد و کاندیدای مجلس شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز