فرمانده ارشد نیروهای وابسته به عربستان در یمن به هلاکت رسید

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۲۱:۰۶:۱۵
کد خبر: ۹۳۱۲۵۱
فرمانده ارشد نیروهای وابسته به عربستان در یمن به هلاکت رسید
منابع خبری امروز دوشنبه از کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد نیروهای "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن در استان تعز این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن ، سرتیپ «عدنان الحمادی» فرمانده لشکر ۳۵ زرهی نیروهای "منصور هادی" با شلیک مستقیم گلوله به سر در استان تعز کشته شد.

مناطق جنوبی یمن از جمله بخش هایی از استان تعز تحت کنترل نیروهای وابسته به عربستان سعودی است.

کشته شدن این فرمانده ارشد نیروهای "منصور هادی" در تعز درحالی صورت گرفته که به تازگی شورای انتقالی جنوب یمن که حمایت امارات متحده عربی را با خود دارد با نیروهای دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» مورد حمایت عربستان در ریاض با هم برای تشکیل یک دولت توافقی و مشترک به توافق رسیدند.

از مرداد سال جاری درگیری میان نیروهای شورای انتقالی جنوب و نیروهای وفادر به منصور هادی در استان عدن و برخی استان های جنوبی این کشور صورت گرفت.

درگیری میان نیروهای وابسته به امارات از یک سو و وفاداران به دولت «عبدربه منصور هادی» از سوی دیگر ، از آن زمان شدت گرفت که نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» که از سوی امارات حمایت می شوند، در ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) کنترل کاخ ریاست جمهوری «معاشیق» در شهر بندری عدن و مراکز راهبردی این شهر را در دست گرفتند.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن توسط منصور هادی و با حمایت ابوظبی تشکیل شد.

عربستان و امارات از کشورهای فعال در ائتلاف عربی بوده و از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ (ششم فروردین ۹۴) با ایجاد این ائتلاف مبهم به بهانه بازگرداندن منصور هادی، یمن را هدف حملات خود قرار داده اند. این در حالی است که پس از گذشت بیش از چهار سال، این ائتلاف هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است.

نظر شما