نماینده سازمان ملل در لیبی حملات هوایی علیه غیرنظامیان را محکوم کرد

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۸:۱۹:۲۵
کد خبر: ۹۳۱۳۱۴
نماینده سازمان ملل در لیبی حملات هوایی علیه غیرنظامیان را محکوم کرد
هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در لیبی دوشنبه شب حملات هوایی علیه غیر نظامیان در این کشور را محکوم کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به گزارش الجزیره،«یعقوب الحلو» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در لیبی گفت: سازمان ملل متحد نسبت به حملات وحشتناکی که نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشری است، اعلام انزجار می کند.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در لیبی همچنین خواستار توقف فوری حملات علیه غیر نظامیان و کادرهای پزشکی و درمانی در این کشور شد.

روزنامه "لیبیَن اکسپرس" لیبی روز دوشنبه گزارش داد که حمله نیروهای ژنرال خلیفه حفتر به مناطقی از طرابلس ۱۴ کودک را کشت و ۱۰ کودک دیگر را زخمی کرد.

دفتر اطلاع رسانی دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که حمله هوایی ۷۲ ساعت گذشته نیروهای ژنرال خلیفه حفتر در شرق لیبی به دو منطقه طرابلس پایتخت این کشور حداقل ۱۰ کودک را زخمی و ۱۴ تن دیگر را به کام مرگ برد.

لیبی از حدود هشت ماه پیش صحنه درگیری بین نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و نیروهای غرب این کشور به ریاست فائز السراج است و نیروهای حفتر سعی دارند کنترل طرابلس، پایتخت این کشور را به دست گیرند.

حفتر از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی مصر، امارات و عربستان و روسیه برخوردار است اما با این وجود، نیروهای تحت امر وی با گذشت حدود ۸ ماه هنوز نتوانسته‌اند به داخل شهر طرابلس نفوذ کنند.

از سوی دیگر، وزارت حمل و نقل دولت وفاق ملی اعلام کرد که ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) فرودگاه بین‌المللی "معیتیقه" پس از چند ماه تعطیلی، فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است؛ در نشستی که دیروز با حضور "میلاد معتوق" وزیر حمل‌ ونقل، "محمد بیت‌المال" رئیس اداره فرودگاه‌ها و "لطفی الطبیب" مدیر کل فرودگاه معیتیقه برگزار شد، آخرین تحولات مربوط به پروژه‌های فرودگاهی و از سرگیری پروازها در این فرودگاه مورد بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما