روزنامه گلوبال تایمز:

چین محدودیت‌های ویزایی را علیه مقامات آمریکا وضع کرد

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۸:۳۲:۱۳
کد خبر: ۹۳۱۳۱۹
چین محدودیت‌های ویزایی را علیه مقامات آمریکا وضع کرد
روزنامه گلوبال تایمز نوشت؛ چین محدودیت‌های ویزایی را علیه مقامات آمریکا وضع کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، روزنامه گلوبال تایمز چین روز سه شنبه گزارش کرد پکن ممکن است همه دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک ایالات متحده را از ورود به منطقه خودمختار سین کیانگ (شین جیانگ) در این کشور منع کند.

«هو» سردبیر روزنامه گلوبال تایمز روز سه شنبه در توئیتی نوشت چین همچنین در تلافی تصویب لایحه دموکراسی هنگ کنگ توسط کنگره آمریکا، محدودیت های ویزا را علیه مقامات آمریکا و قانونگذاران این کشور به دلیل آنچه وی «عملکرد نفرت انگیز» آنها در مورد مساله سین کیانگ خوانده است را در نظر می گیرد.

آمریکا و برخی کشورهای غربی دولت چین را به استفاده از خشونت و سختگیری علیه مسلمانان اویغور در سین کیانگ متهم می‌کنند اما دولت چین این اتهامات را رد کرده و می‌گوید تنها کسانی را مجازات می‌کند که علیه امنیت کشور اقدام کرده باشند.

کشورهای غربی، همچنین دولت چین را به راه اندازی اردوگاه‌های کار اجباری برای مسلمانان متهم کرده اند اما چین می‌گوید «مراکز بازآموزی و فنی حرفه ای» بخشی از تلاش‌های دولت برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در سین کیانگ است و هرگونه کار اجباری در این اردوگاه‌ها را تکذیب می‌کند.

مقامات آمریکا از جمله مایک پمپئو بارها از چین به دلیل بد رفتاری با مسلمانان این کشور انتقاد کرده است اما پکن به منظور شفاف سازی و مقابله با ادعاهای دولت‌های غربی هرساله در چندین نوبت اقدام به اعزام روزنامه نگاران و دیپلمات‌های مقیم چین به این مناطق می‌کند تا از نزدیک در جریان خدمات دهی دولت به اویغورها قرار بگیرند.

چین همچنین بارها و بارها از آمریکا و سایر کشورهای خارجی خواسته است به مداخلات خود در امور داخلی چین پایان دهند.

چین روز گذشته (دوشنبه) نیز اعلام کرد در تلافی تصویب قانون اخیر حقوق بشر هنگ کنگ توسط آمریکا، برخی از سازمان های غیردولتی ایالات متحده که «مسئول آشوب کنونی هنگ کنگ» هستند را تحریم کرده است.

«هوا چون اینگ» سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین گفت سازمان های غیردولتی مستقر در ایالات متحده آمریکا از قبیل «دیده بان حقوق بشر» و «خانه آزادی» باید به خاطر حمایت از اقدامات افراطی و خشونت آمیز و همچنین تحریک جوانان به فعالیت های جدایی طلبانه در هنگ کنگ مجازات شوند و هزینه آن را بپردازند.

او تصریح کرد: این کشور همچنین پذیرش درخواست کشتی ها و هواپیماهای نظامی ایالات متحده را برای بازدید از هنگ کنگ به عنوان بخشی از این اقدامات متوقف کرده است.

این مقام چینی ضمن تشویق ایالات متحده برای اصلاح اشتباهات خود و متوقف کردن مداخله در امور هنگ کنگ، هشدار داد که "چین اقدامات لازم دیگری را انجام خواهد داد" تا بتواند از رونق و ثبات هنگ کنگ محافظت کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز