وزارت صنعت تشریح کرد؛

افزایش ۱۷.۱ درصدی وزنی صادرات کشور/ پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۳ هزار و ۷۴۲ واحد صنعتی

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۲۰:۱۲:۰۴
کد خبر: ۹۳۱۷۵۴
افزایش ۱۷.۱ درصدی وزنی صادرات کشور/ پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۳ هزار و ۷۴۲ واحد صنعتی
معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت چکیده شاخص ها و اهم اقدامات این وزارتخانه را طی ۷ ماهه نخست امسال تشریح کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا، در این گزارش اشاره شده است، در هفت ماهه اول سال ۹۸، تعداد ۵۵ طرح سرمایه گذاری خارجی در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری با مجموعه سرمایه گذاری ۷۸۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به تصویب هیات سرمایه‌گذاری خارجی رسیده است.

افزایش ۱۷.۱ درصدی وزنی صادرات کشور

در این مدت صادرات کالاهای غیرنفتی ۷۹.۴ میلیون تن با ارزش بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۱۷.۱ درصد رشد داشته است و همچنین میزان واردات به کشور ۱۹.۸ میلیون تن بوده که به لحاظ ارزشی ۵.۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری در ۷ ماهه اول سالجاری به بخش‌های اقتصادی کشور، مبلغ ۴۴۷.۸ هزار میلیارد تومان است، تسهیلات بخش صنعت و معدن به ۱۳۷.۳ هزار میلیارد تومان بوده و در بخش بازرگانی نیز ۸۳.۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است؛ به عبارتی سهم تسهیلات بخش صنعت و معدن و همچنین بازرگانی کشور به ترتیب ۳۰.۷ و ۱۸.۷ درصد بوده است.

رشد تولیدات ۲۷ محصول منتخب صنعتی و معدنی کشور

همچنین طی هفت ماهه نخست امسال، ۲۷ محصول منتخب صنعتی و معدنی کشور با افزایش تولید مواجه بوده است.

بنا بر این گزارش در تولید فولاد خام ۱۴ میلیون تن ۶.۵ درصد افزایش، سیمان با ۳۶.۵ میلیون تن ۷.۲ درصد افزایش، کاتد مس با ۱۵۶ هزارتن۱۳ درصد افزایش و انواع لوازم خانگی با یک میلیون و ۴۲۸ هزار ۸۰۰ دستگاه ۵.۸ درصد رشد داشته اند که از میان کالاهای گروه لوازم خانگی یخچال و فریزر با ۶۸۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه ۹.۴ درصد رشد تولید داشته است..

پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۳ هزار و ۷۴۲ واحد صنعتی

شایان ذکر است؛ در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه سال ۹۸، جمعاً مبلغ ۶ هزار و ۷۸۲ میلیارد و۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۳ هزار و ۷۴۲ واحد در قالب پروژه رونق تولید پرداخت شده است.

همچنین در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال(تبصره ۱۸)، تا پایان مهر ماه سالجاری، تعداد یک هزار ۳۱۸ واحد به بانک‌های عامل معرفی که از این تعداد ۹۹ واحد تسهیلات خود را به ارزش ۶۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دریافت نموده اند.

نظر شما