موافقتنامه حمل و نقل دریایی بین ایران و عمان امضا شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۲۲:۰۵:۳۱
کد خبر: ۹۳۳۹۰۲
موافقتنامه حمل و نقل دریایی بین ایران و عمان امضا شد
موافقتنامه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی تجاری ایران و عمان عصر امروز (یکشنبه) به امضای «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی ایران و «علی بن مسعود السونادی»، وزیر تجارت و صنعت عمان رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بر این اساس دو کشور ایران و عمان برای همکاری دوجانبه درباره حمل‌ونقل کالایی و تجارت دریایی و استفاده متقابل از فضای بندرها و پس کرانه‌های یکدیگر برای تبادل کالا و خدمات توافق کردند. همچنین دو کشور در زمینه تجارت دو سویه خصوصا در آب‌های آزاد با یکدیگر توافق کردند.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم با اشاره به رابطه سیاسی دو کشور از دیرباز گفت: ایران و عمان از گذشته تاکنون روابط اقتصادی و سیاسی خوبی را تجربه کرده‌اند و هر دو کشور عزم جدی برای گسترش روابط اقتصادی دارند.

وی برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران را فرصت مناسبی برای همکاری در خصوص حمل و نقل دریایی خواند.

وزیر راه و شهرسازی درباره دستاوردهای این کمیسیون تصریح کرد: تفاهم در حوزه‌های بازرگانی و تجاری، گسترش گردشگری و توریسم سلامت حاصل برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور است.

به گفته وی دو کشور امروز توافق کردند تا شرکت‌های ایرانی که مایل به صدور خدمات فنی و مهندسی به عمان هستند، فضای کار بیشتری بدست آورند.

اسلامی با اشاره به پرواز مستقیم چند شرکت هواپیمایی ایرانی به عمان و پروازهای ایرلاین‌های عمان به ایران، ابراز امیدواری کرد عمان با توجه به علاقه دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان برای پرواز به شهرهای این کشور، با درخواست مجوز پروازهای این شرکت‌ها به فرودگاه‌های عمان موافقت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز