ژاپن و امارات بر کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کردند

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۸:۳۲:۴۵
کد خبر: ۹۵۰۱۵۴
ژاپن و امارات بر کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کردند
نخست وزیر ژاپن و ولیعهد ابوظبی برای تامین پایدار نفت ژاپن و همچنین همکاری نزدیک برای کاهش تنش ها در خاورمیانه توافق کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  یک منبع آگاه دولتی روز سه شنبه در ارتباط با سفر «آبه شینزو» به امارات متحده عربی به خبرگزاری کیودو گفت که آبه در این سفر در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی طرح استقرار نیروهای دفاع از خود ژاپن در آبهای خاورمیانه به منظور حفاظت از حمل و نقل تجاری ژاپن را برای ولیعهد این کشور توضیح داده است.

حضور نظامی ژاپن در منطقه شامل اعزام یک شناور، یک هواپیمای گشتی نیروهای دفاعی به همراه ۲۶۰ پرسنل به دریای عمان و تنگه باب المندب است.

ولیعهد ابوظبی هم در این دیدار از نقش توکیو در تامین امنیت دریایی استقبال کرد و متعهد شد که به عنوان یک کشور منطقه همکاری کند.

گزارش می‌افزاید امارات متحده عربی واقع در نزدیکی تنگه هرمز دومین تامین کننده نفت خام ژاپن است که حدود یک سوم واردات خود را از خلیج فارس تامین می کند چند حمله به تانکرها از جمله تانکری که توسط یک شرکت ژاپنی اداره می شد در نزدیکی این تنگه اتفاق افتاد.

آبه در این دیدار از تلاش های امارات برای تأمین نفت پایدار به ژاپن ابراز قدردانی کرد و ولیعهد هم پاسخ داد که همچنان توجه زیادی به این مهم خواهد کرد.

کیودو می‌گوید ثبات در خاورمیانه از اولویت های ژاپن است در همین راستا آبه تلاش های دیپلماتیک خود را برای کاهش تنش ها افزایش داده است که اخیراً با ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا در عراق و حملات موشکی تلافی جویانه تهران علیه پایگاه های عراقی که میزبان سربازان آمریکایی بودند افزایش یافته است.

آبه در این دیدار در مورد افزایش تنش ها در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد و گفت ژاپن آماده است تا در کاهش این تنش ها نقش خود را ایفا کند ولیعهد ابوظبی هم به نخست وزیر ژاپن گفت که امارات متحده عربی با هماهنگی با کشورهای دیگر به تلاش های دیپلماتیک خود ادامه خواهد داد.

 

نظر شما