عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی:

قانون باید اصلاح شود/ به دلیل اعتقاد نداشتن به اسلام ردصلاحیت شدم!

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۵:۲۴:۲۵
کد خبر: ۹۵۰۴۵۵
قانون باید اصلاح شود/ به دلیل اعتقاد نداشتن به اسلام ردصلاحیت شدم!
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: اصل قانون باید اصلاح شود، بندها جزئی‌تر شوند چرا که در قانون فعلی بندها محدود هستند. لذا به علت نقص قانون، شورای نگهبان ناچارا به این قوانین استناد می‌کند.

«احمد همتی»، نماینده مردم سمنان در مجلس، ضمن تائید ردصلاحیت خود از سوی شورای نگهبان، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در رابطه با علت ردصلاحیتم به بند یک ماده 28 قانون اساسی مبنی بر عدم اعتقاد و التزام به اسلام، اشاره شده است.

او افزود: روز دوشنبه ضمن اعلام اعتراض نسبت به علت ردصلاحیتم، درخواست کردم مستندات خود را ارائه بدهند.

همتی با تاکید بر اینکه «شورای نگهبان مستقل است» تصریح کرد: اما این نهاد بنا به شرایطی مانند تعداد زیاد ثبت‌نام شوندگان روند مطلوبی را طی نکرده است. با توجه به اینکه فرصت بررسی مجدد وجود دارد از اعضای شورای نگهبان انتظار می‌رود از این فرصت در راستای جبران کم و کاستی‌ها، استفاده کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: اصل قانون باید اصلاح شود، بندها جزئی‌تر شوند چراکه در قانون فعلی بندها محدود هستند. لذا به علت نقص قانون، شورای نگهبان ناچارا به این قوانین استناد می‌کند.

این عضو فراکسیون امید در خصوص نتیجه اعتراض به نحوه احراز صلاحیت شورای نگهبان عنوان کرد: دوره‌های قبل با اعتراض کردن مجددا صلاحیت‌ها مورد برررسی قرار می‌گرفت و نواقص رفع می‌شد. امیدوارم در این دوره هم حق کسی ضایع نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز