مدیرمسوول روزنامه شرق:

نمی‌دانم دستگاه استراق سمع، ساخت کجاست که ضمیر افراد درباره التزام به نظام را کشف می‌کند؟/ شورای نگهبان عکس سیره نبوی عمل کرد

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۶:۱۲:۳۴
کد خبر: ۹۵۰۵۴۱
نمی‌دانم دستگاه استراق سمع،  ساخت کجاست که ضمیر افراد درباره التزام به نظام را کشف می‌کند؟/ شورای نگهبان عکس سیره نبوی عمل کرد
فعال رسانه ای اصلاح‌طلب با اشاره به رد صلاحیت ها گفت: شورای نگهبان عکس سیره نبوی عمل کرد چرا که پیامبر تلاش می‌کرد انسان‌ها را با گفتن یک لااله‌الی‌الله به دین وارد کند و مسلمان کند اما این هیئت‌ها در حال حاضر تلاش می‌کنند برخی‌ها را از دایره دین خارج کنند.

«مهدی رحمانیان»، مدیرمسئول روزنامه شرق، در رابطه با فضای انتخاباتی مجلس یازدهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در برخی از حوزه‌های انتخاباتی همه داوطلبینِ اصلاح‌طلب رد صلاحیت شدند و اصلاح‌طلبان کاندیدایی ندارند. لذا وقتی کاندیدایی ندارند، اگر بخواهند لیست بدهند هم نمی‌توانند، لیست کامل ارائه بدهند.

او افزود: بهرحال اصلاح‌طلبان باید تکلیف را روشن کنند که قصد دارند لیست بدهند یا می خواهند خیال جریان راست را راحت کنند و بگذراند در رقابت داخلی خود، با هم شاد باشند.

رحمانیان در خصوص نحوه برخورد شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها تصریح کرد: نهادهایی که در بحث نظارت و بررسی صلاحیت‌ها نقش دارند دیدگاه و نزدیکی خود به جریان‌های سیاسی را هیچ گاه کتمان نکردند. با توجه به اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند مستقل از خود تصمیم بگیرد بنابراین آنها هم دیدگاه سیاسی دارند و این دیدگاه را در نظارت هم، اعمال می‌کنند.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: جریان‌های نظارتی به آگاهی مردم دقت نمی‌کنند و سکوت آنها در برابر این ردصلاحیت‌ها را به مثابه سکوت به مثابه رضایت قلمداد می‌کنند.

رحمانیان در واکنش به ردصلاحیت برخی چهره ها مانند علی مطهری اظهار کرد: مطهری شاخصه یک نماینده مردمی است و حضور نداشتن افرادی مانند مطهری برابر با تهی کردن مجلس از یک نمایندگان مردمی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه به اینکه اکثر ردصلاحیت‌ها با استناد به بندهای 1 و 2 ماده 28 قانون اساسی مبنی بر عدم التزام به اسلام و نظام، صورت گرفته است، عنوان کرد: نمی‌دانم دستگاه استراق سمعی که هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان دارند، ساخت کجاست که تا این اندازه دقیق عمل می‌کند و به ذهن و ضمیر انسان‌ها ورود پیدا می‌کنند و از این طریق  متوجه می‌شوند که افراد در ضمیر خود با امری موافق و یا مخالفند.

رحمانیان افزود: وقتی فردی برگه‌ای را امضا و التزام خود را اعلام می‌کند، دلیلی ندارد دستگاهی بگوید تو خودت متوجه نیستی و ما می‌فهمیم.

این فعال رسانه‌ای در پایان بیان کرد: شورای نگهبان عکس سیره نبوی عمل کرد چراکه پیامبر تلاش می‌کرد انسان‌ها را با گفتن یک لااله‌الی‌الله به دین وارد و مسلمان کند اما این هیات‌ها در حال حاضر تلاش می‌کنند برخی‌ها را از دایره دین خارج کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز