دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۲۳ تهران بازدید کرد

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۲۲:۲۶:۲۶
کد خبر: ۹۵۰۶۴۱
دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۲۳ تهران بازدید کرد
دادستان عمومی و انقلاب تهران در بازدید سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۳ تهران (ویژه نیابت) گفت: کل کشور از دادسرای نیابت تهران توقع ویژه دارند و اقدامات دادسرای نیابت در تصمیمات و عملکرد سایر مراجع قضایی کشور بسیار موثر است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران در روز سه‌شنبه به صورت سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۳ تهران (ویژه نیابت) بازدید و از نزدیک از مشکلات مراجعین، قضات و کارکنان دادسرا آگاهی یافت و در ملاقات مراجعین دستورات لازم در جهت تسریع در امور مردم را صادر کرد و از تمامی شعب بازدید کرد.

علی القاصی در جلسه‌ای که با حضور کلیه قضات و کارمندان آن دادسرا منعقد شده بود، حاضر شد و سیاست‌ها و برنامه‌های لازم به منظور تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها و تعیین‌تکلیف پرونده‌های معوق را تشریح کرد و گفت: کل کشور از دادسرای نیابت تهران توقع ویژه دارند و اقدامات دادسرای نیابت در تصمیمات و عملکرد سایر مراجع قضایی کشور بسیار موثر است. میزان پاسخگویی به مراجعین از سوی مراجع قضایی سایر استان‌ها، در گرو عملکرد دادسرای ویژه نیابت است. پس با این تعبیر، آثار عملکرد قضایی دادسرای ویژه نیابت و بازخورد آن به صورت کشوری است.

 القاصی ادامه داد: تسریع در انجام کارها نکته مهم دیگری است که باید جدی گرفته شود و به آن اهتمام داشت ولی  دادسرا با مشکلاتی از حیث کمبود کادر قضایی و اداری و کمبود فضای فیزیکی مواجه است و باید بر تعداد شعب افزوده شود که پیگیری لازم جهت رفع کمبودها انجام و تاکنون دو قاضی به این دادسرا تخصیص یافته و باید همچنان برای رفع مشکلات تلاش کرد تا شعب بیشتری تأسیس شود.

وی افزود: عملکرد اغلب شعب دادسرای نیابت علیرغم میزان ورودی زیاد پرونده‌ها، مطلوب است و بیانگر تلاش فراوان همکاران شاغل در این دادسرا است و آمار عملکرد شعب نیز قابل توجه است، اما برخی گلایه‌ها درخصوص تاخیر در اجرای نیابت‌ها وجود دارد که انتظار می‌رود همکاران محترم تلاش مضاعفی مبذول و وقت بیشتری صرف کنند تا ظرف مدت باقی مانده تا پایان سال، وضعیت پرونده‌های معوق مشخص شود و نسبت به تسریع در اجرای نیابت‌های واصله نیز اقدام عاجل صورت پذیرد.


دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: به منظور جلوگیری از طولانی شدن نیابت‌ها، باید تلاش شود تا انجام وظیفه از منظر حل مشکل صورت گیرد و حتی باید  پرونده‌های ناقص نیز مورد رسیدگی و تعیین تکلیف قرار گیرد و به صورت موردی عندالزوم با تماس تلفنی با مرجع معطی نیابت آنها را حل کرد و  نتیجه این اقدامات مثبت در زندگی فردی ما متجلی خواهد شد؛ لذا  باید بدنبال حل مشکل مردم و مراجعین باشیم زیرا گره گشایی از کار مردم و رفع مشکلات آنها هنری وصف ناشدنی است.


وی تاکید کرد: خدمت‌رسانی به مردم فرصتی است که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده و بهترین اعمال و بهترین عبادت، همانا ارائه خدمت به مردم است.
القاصی به موضوع مهم رعایت احترام و تکریم مراجعین و مردم اشاره کرد و گفت: مردم از اقصی نقاط کشور به ما مراجعه می‌کنند، پس باید سعی کنیم از این فرصت استفاده و با روی گشاده با مردم مواجه و مشکلات مراجعین را درک کنیم و بدین ترتیب هم منش و مردم‌داری خود را نشان داده و هم دستگاه قضایی را به صورت مطلوب به مردم معرفی کنیم و بدین ترتیب اعتماد عمومی مراجعین را جلب کنیم.


وی ادامه داد:  انتظار می‌رود که پرونده‌های مانده مربوط به گذشته نیز با توجه به تاکیدات و منویات ریاست قوه قضاییه و برنامه‌های مدون و ابلاغ شده مدیریت دادسرای تهران، تعیین تکلیف شوند.


القاصی گفت: با عنایت به اینکه سرانه درصد ابلاغ الکترونیکی شعب دادسرای نیابت پائین است، لازم است در این زمینه نیز اهتمام و جدیت لازم معمول گردد و بر این موضوع نیز نظارت لازم به عمل آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز