یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

شرایط ارائه لیست از اصلاح طلبان سلب شده است/ اصلاح‌ طلبان در بیش از ۷۰ درصد از حوزه‌ها کاندیدا ندارند/ اصول‌گرایان برای خالی نبودن عریضه در انتخابات با هم رقابت می‌کنند

۱۳۹۸/۱۰/۲۷ - ۰۵:۰۰:۳۱
کد خبر: ۹۵۰۹۴۹
شرایط ارائه لیست از اصلاح طلبان سلب شده است/ اصلاح‌ طلبان در بیش از ۷۰ درصد از حوزه‌ها کاندیدا ندارند/ اصول‌گرایان برای خالی نبودن عریضه در انتخابات با هم رقابت می‌کنند
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که یک حزب و یا جریان سیاسی در انتخابات شرکت کند اما امکان معرفی نیروهای خود را برای رقابت در انتخابات نداشته باشد، این یک تعارض است که حاکمیت باید آن را حل کند.

«آذر منصوری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در پاسخ به این پرسش که با توجه به ردصلاحیت های گسترده اصلاح‌طلبان آیا این جناح برای انتخابات آینده لیست خواهد داد یا خیر؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: طبق راهبردی که به تصویب شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان رسیده است، چنانچه این جریان کاندیدای شاخصی برای معرفی داشته باشد در انتخابات لیست خواهد داد و در حوزه‌هایی که تک نماینده است، کاندیدا  معرفی خواهند کرد. تعیین کاندیداهای شاخص هم بر اساس معیارهایی است که به تصویب شورا رسیده است.

فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اصلاح‌طلبان از مدت‌ها قبل و همزمان با فعالیت دوره سوم شورای عالی بارها اعلام کرده بودند که مانند انتخابات 94 با فراخوان کاندیدا پیدا نمی‌کنند. بنابر راهبرد مصوب و براساس اخباری که تاکنون از میزان رد صلاحیت‌ها به ما رسیده، بیش از 70 درصد اصلاح‌طلبانی که ثبت‌نام کرده بودند، رد صلاحیت شدند. در این شرایط عملا امکان معرفی کاندیدا و ارائه لیست از اصلاح‌طلبان سلب شده است.

منصوری در ارزیابی فضای انتخاباتی مجلس یازدهم تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که یک حزب و یا جریان سیاسی در انتخابات شرکت کند اما امکان معرفی نیروهای خود را برای رقابت در انتخابات نداشته باشد، این یک تعارض است که حاکمیت باید آن را حل کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه «این قبیل تعارضات اصل انتخابات و تحزب را زیر سوال برده است» اظهار کرد: نمی‌شود یک حزب طبق قانون اجازه فعالیت داشته باشد اما همه کاندیداهایش برای انتخابات رد صلاحیت شوند. در چنین شرایطی اساسا رقابت واقعی شکل نخواهد گرفت چراکه اصول‌گرایان هم برای خالی نبودن عریضه و تابلویی از انتخابات با هم رقابت می‌کنند.

منصوری در ادامه افزود: با توجه به اینکه بر اساس ارزیابی‌ها میزان مشارکت مردم در انتخابات به پائین‌ترین حد خود رسیده است، نیاز به رای‌گیری نیست. به طور قطع اگر مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات مهم بود به گونه دیگری عمل می‌شد.

او با اشاره به اینکه «برگزارکنندگان انتخابات هیچ نگرانی از بابت مشارکت مردم ندارند» خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که 50 درصد از داوطلبینی که در انتخابات 94 از طریق فراخوان به جریان اصلاحات پیوستند، هم رد صلاحیت شدند.

منصوری در پایان افزود: در این دوره هم هیات‌های اجرایی و هم هیات‌های نظارت به مراتب سختگیرانه‌تر از انتخابات 94 عمل کرده‌اند. در مجموع  این احتمال که اصلاح‌طلبان در بیش از 70 درصد از حوزه‌های انتخابیه کاندیدای نداشته باشند، قطعی است و در بقیه حوزه‌ها هم بستگی به جمع‌بندی اصلاح‌طلبان همان حوزه‌ها دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز