مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب:

خاطرات سال ۱۳۷۶ هاشمی رفسنجانی به زودی منتشر می‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۴:۳۱:۱۱
کد خبر: ۹۵۰۹۹۸
خاطرات سال ۱۳۷۶ هاشمی رفسنجانی به زودی منتشر می‌شود
مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب گفت: کتاب کارنامه و خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 1376 با عنوان «انتقال قدرت»، فردا رونمایی می شود و به زودی به بازار کتاب عرضه می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عماد هاشمی»، مدیرعامل دفتر نشر معارف انقلاب، گفت: یکی از برنامه های مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی که صبح فردا پنج شنبه در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می شود، رونمایی از کتاب جدید کارنامه و خاطرات 1376 است.

وی افزود: کتاب «انتقال قدرت»، حاوی مندرجات هفدهمین دفتر خاطرات دست نوشت آیت الله است و با انتشار این کتاب، 13 دفتر دیگر از روزنوشت های ایشان باقی مانده که به تدریج در سال های آتی انتشار خواهد یافت.

عماد هاشمی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بزرگ، ماندگار و ارزشمند آیت الله هاشمی رفسنجانی، ثبت روزانه کارنامه و خاطرات از ابتدای سال 1360 تا 18 دی 1395 – یک روز قبل از رحلت- است. تاکنون کتاب های «عبور از بحران»، «پس از بحران»، «آرامش و چالش»، «به سوی سونوشت»، «امید و دلواپسی»، «اوج دفاع»، «دفاع و سیاست»، «پایان دفاع، آغاز بازسازی»، «بازسازی و سازندگی»، «اعتدال و پیروزی»، «سازندگی و شکوفایی»، «رونق سازندگی»، «صلابت سازندگی»، «صبر و پیروزی»، «مرد بحران ها» و «سردار سازندگی» از مجموعه خاطرات روزنوشت و نیز کتاب های «دوران مبارزه»، «انقلاب و پیروزی» و «انقلاب در بحران»، مربوط به خاطرات تولد تا پایان سال 1359 زیرنظر ایشان تنظیم و منتشر شده است.  

مدیرعامل دفتر نشر با بیان ویژگی های کتاب انتقال قدرت که به اهتمام محسن هاشمی رفسنجانی آماده شده است، اظهار کرد: در سال 1376 دوره هشت ساله دولت سازندگی به پایان رسید و در انتخابات دوم خرداد، آقای سیدمحمد خاتمی، رییس جمهور شد. در این کتاب خاطرات بسیار جالب و خواندنی از مسایل هفته های قبل از انتخابات سرنوشت ساز دوم خرداد و نیز مسایل بعد از انتخابات و نقش ایشان در رفع اختلافات و نزدیک کردن دیدگاه ها در جریان تعیین وزرای کابینه و نیز تاثیرگذاری بر سیاست های تنش زدایی منطقه ای و جهانی آمده است.

وی اضافه کرد: در این کتاب نقش تعیین کننده آیت الله در برپایی اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی در تهران، سفر امیر عبدالله، ولیعهد وقت عربستان سعودی به تهران و حضور در منزل ایشان و نیز سفر موفقیت آمیز آیت الله به عربستان و نزدیکی جمهوری اسلامی ایران با این کشور، منشا خیرات فراوانی در توفیقات سیاست خارجی شد که در این کتاب ناگفته های فراوانی از روزهای تاریخی سال 1376 آمده است و توجه به آن موفقیت ها می تواند برای مشکلات امروز کشورمان راهگشا باشد.

کتاب انتقال قدرت؛ کارنامه و خاطرات 1376 در 800 صفحه و با بیش از دویست تصویر و سند تاریخی توسط دفتر نشر معارف انقلاب وارد بازار کتاب می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز