ارتش سوریه ۲ روستا را در شرق ادلب آزاد کرد

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۱۱:۵۸:۵۶
کد خبر: ۹۵۱۳۰۷
ارتش سوریه ۲ روستا را در شرق ادلب آزاد کرد
ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود در استان ادلب که از آن به عنوان آخرین پایگاه تروریست ها در این کشور یاد می شود، توانست ۲ روستای «ابوجریف» و «تل خطره» را در شرق ادلب آزاد کند.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از گزارش روز پنج شنبه روزنامه الوطن سوریه، توافق آتش بس در شمال سوریه از جمله استان ادلب که چندی قبل میان ترکیه و روسیه به امضا رسید با اقدامات گروه های تروریستی از جمله تحریر الشام (النصره سابق) نقض و دوام چندانی نیافت و تروریست ها در سه روز گذشته محل تجمع نیروهای ارتش سوریه در جنوب و شرق ادلب را مورد هدف قرار دادند.

گروه های تروریستی همچنین گذرگاه های انسانی در «الهبیط» و «ابوالضهور» در جنوب و شرق ادلب را که برای خروج غیرنظامیان از منطقه اختصاص داده شده است مورد اصابت راکت قرار دادند و مجموع این اتفاقات ارتش سوریه را واداشت تا در پاسخ به نقض مکرر آتش بس از سوی تروریست ها از خود واکنش نشان دهد.

الوطن همچنین به نقل از منابع محلی افزود که جنگنده های روسیه و سوریه روز گذشته (چهارشنبه) پایگاه های گروه تروریستی النصره را در حومه شهر ادلب و جاده حماه- حلب مورد هدف قرار دادند.

 سفارت آمریکا در دمشق نیز با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی فیسبوک، روسیه و سوریه را به نقض توافق آتش بس و کشتار غیرنظامیان متهم و دولت دمشق و حامیان آن را به اعمال تحریم های سخت سیاسی و اقتصادی تهدید کرد.

استان ادلب که هم اکنون مرکز تجمع تروریست های تحریر الشام (النصره) به شمار می رود، آخرین پایگاه گروه های تروریستی در سوریه است که به گفته کارشناسان، آزادسازی این استان و بخش هایی از غرب حلب و شرق لاذقیه به پایان تروریسم در سوریه منجر خواهد شد.

ارتش سوریه ۱۹ دسامبر (۲۸ آذرماه) عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادسازی مناطق جنوب شرق استان ادلب آغاز کرد و در این مدت توانست ده‌ها منطقه را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کند، اما ۱۹ دی ماه و با اجرایی شدن توافق آتش‌بس میان ترکیه و روسیه در این منطقه، عملیات یادشده متوقف شد.

اما دو روز پس از آن برخی رسانه ها گزارش دادند که در پی حمله گسترده تروریست ها به استان حلب این توافق آتش بس نقض شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز