توسط پاپ یک زن در پست ارشد واتیکان منصوب شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۱۲:۰۳:۰۵
کد خبر: ۹۵۱۳۰۸
توسط پاپ یک زن در پست ارشد واتیکان منصوب شد
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان یک وکیل زن را به عنوان معاون بخش روابط خارجی واتیکان که مسئول فعالیت های سیاسی و دیپلماتیک دولت شهر مستقل در قلب شهر رم است، منصوب کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از سی ان ان، کلیسای کاتولیک رم فقط به مردان اجازه می  دهد به عنوان کشیش منصوب شوند و بیشتر بروکراسی واتیکان تحت سلطه مردان است.

فرانچسکو دی جیووانی وکیل ایتالیایی تصمیم ناگهانی پاپ برای این  انتخاب را تایید کرده و گفته که از انتصاب تعجب کرده است زیرا هرگز فکر نمی کرد پاپ برای تصدی چنین کرسی ای به او اعتماد کند.

این وکیل ایتالیایی بر اهمیت تشویق به گفت وگو و یافتن راه حل های دیپلماتیک در جامعه دیپلماتیک تاکید کرده است.

جیووانی سابق ۲۷  سال خدمت در وزارت امور خارجه واتیکان  را دارد و در حوزه مسائل مربوط به مهاجران و پناهجویان، حقوق بشردوستانه بین الملل و جایگاه زنان در جامعه تجربه دارد.

پاپ فرانسیس در نطق آغاز سال جدید میلادی خشونت علیه زنان را محکوم کرد  و به موضوع برابری جنسیتی پرداخت و گفت که زنان باید به طور کامل در روند تصمیم گیری ها شرکت داده شوند.

 وی گفت هر گامی که برای زنان برداشته می شود به طور کلی در جهت انسانیت است.

پاپ به طور معمول از حقوق زنان دفاع کرده است و چندی پیش نیز در جریان سخنرانی در کلیسای کاتولیک رم گفت که این کلیسا باید به تاریخ سلطه مردانه و سواستفاده جنسی از زنان اقرار کند.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز