خبر خوب پروانه مافی از مجلس پیرامون مواد ۴۱ و ۴۲ لایحه مالیات بر ارزش افزوده؛

برابری سهم شهرداری‌ها با سهم دولت در بهره‌مندی از مالیات بر ارزش افزوده/ افزایش ۲۰ درصدی سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از قانون مالیات بر ارزش افزوده

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۰:۴۳:۲۶
کد خبر: ۹۵۳۵۵۵
برابری سهم شهرداری‌ها با سهم دولت در بهره‌مندی از مالیات بر ارزش افزوده/ افزایش ۲۰ درصدی سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از قانون مالیات بر ارزش افزوده
رئیس کمیسیون مشترک درآمد های پایدار شهرداری ها و دهیاری ها در مجلس گفت: 20 درصد از منابع دریافتی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از قانون مالیات بر ارزش افزوده، نسبت به گذشته، افزایش یافت.

«پروانه مافی»، رئیس کمیسیون مشترک درآمد های پایدار شهرداری ها و دهیاری ها در مجلس، در رابطه با تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: امروز با تلاش نمایندگان مجلس مواد 41 و 42 لایحه مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر برابری سهم عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با سهم دولت، تصویب شد.

این نماینده مجلس افزود: البته پیش از این در لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها آورده بودیم اما در آن زمان نتوانست، در صحن مصوبه بگیرد لذا امروز توانست مصوبه را بگیرد تا سهم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با درآمدهای عمومی دولت برابر شود.

مافی در ادامه تصریح کرد: براساس این لایحه  20 درصد از منابع دریافتی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از قانون  مالیات بر ارزش افزوده نسبت به گذشته، افزایش یافت.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در خصوص نتایج تصویب این لایحه اضافه کرد: توصیه من به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این است که این تصمیم را پاسداری کنند و از منابع درآمد پایداری‌ که ایجاد شده به طور شایسته به مردم شهرها و روستاها، خدمات عمرانی و رفاهی و اجتماعی خدمات ارائه دهند. چرا که این منبع درآمدی که امروز در  مجلس تصویب شد، از منابع مهم درآمد پایدار است.

 مافی عنوان کرد: این لایحه شرایط شهرداران، دهیاران و خصوصا شهرداری‌ها و دهیاری‌های کوچک را تغییر می‌دهد. لذا از همه شهرداری‌ها همه دهیاری‌ها سراسر کشور تقاضا می‌کنم از این فرصت استثنایی ایجاد شده در جهت توسعه خدمات برای مردم روستایی و شهری‌ استفاده  کنند و از این منبع درآمدی برای حل مشکلات عمرانی، خدمات اجتماعی، رفاهی و خدمات فرهنگی که لازم است داده شود، استفاده کنند و از تراکم و شهر فروشی حتی الامکان مگر در چارچوب های قانونی، پرهیز کنند.

این نماینده مجلس در پایان در رابطه با زمان اجرایی این مصوبه گفت: این مصوبه بعد از تأیید شورای نگهبان لازم‌الاجرا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز