یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

تشکیل مجلس انتصابی ارزش سیاسی دارد و نه حقوقی/ ضد انقلاب که در انتخابات ثبت نام نمی‌کند

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۰۵:۱۵:۰۱
کد خبر: ۹۵۳۶۹۵
تشکیل مجلس انتصابی ارزش سیاسی دارد و نه حقوقی/ ضد انقلاب که در انتخابات ثبت نام نمی‌کند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان می‌گوید: ضد انقلاب که، اصلا نظام را قبول ندارد که بخواهد ثبت‌نام کند.

«نجفقلی حبیبی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار برنا درباره رد صلاحیت‌ها و مشارکت مردم در انتخابات اسفند ماه گفت: به نظر من مردم مشارکت خواهند کرد و انتخابات را جدی خواهند گرفت. امیدواریم متولیان امر حسن ظن و سعه صدر نشان دهند. اگر این اتفاق بیفتد مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد.

این فعال سیاسی بر تجدیدنظر شورای نگهبان بر عملکردش تاکید و اظهار کرد: باید شورای نگهبان تجدید نظری در عملکردش داشته باشد. تعداد قابل توجه از کسانی‌که اعتراض کرده‌اند به دلیل مسائل کوچک و جزئی رد صلاحیت شده‌اند. سخنگوی شورای نگهبان هم گفتند که تعدادی از آنها برخواهند گشت. امیدواریم با سعه صدر بیشتری به مسئله نگاه کنند. اینکه مطهری و صادقی حذف شوند برای افکار عمومی مضر است علاوه بر آن با معاییر موجود منطبق نیست.

او افزود: از شورای نگهبان خواهش داریم برای اینکه انتخابات پرشور شود تجدید نظر کند تا با شور و شوقی مردم پای صندوق‌های رای حاضر شوند و هر کسی با سلیقه خودش بتواند، نماینده مورد نظرش را انتخاب کند.

این استاد دانشگاه درباره پیشنهاد برخی از فعالان سیاسی در خصوص تشکیل مجلس انتصابی عنوان کرد: این سخنان ارزش سیاسی دارد اما ارزش حقوقی ندارد. نمی‌توان با این پیشنهادها برای مملکت قانون‌گذاری کرد. انتخابات با شیوه کنونی مرجع حقوقی دارد و بر اساس اختیارات حقوقی کارهایی صورت می‌گیرد ولی برخی برای همراهی افکار عمومی این پیشنهاد را می‌دهند البته عیبی هم ندارد ارزش فرهنگی، تبلیغاتی دارد اما ارزش حقوقی ندارد.

حبیبی با ابراز امیدواری درباره بازگشتن تعدادی از داوطلبین رد صلاحیت شده، اظهار کرد: فکر می‌کنم شورای محترم نگهبان تعداد زیادی از کسانی‌که بر اساس گزارشات رد شده‌اند را برمی‌گرداند. اگر رد صلاحیت‌ها به همین شکل باقی بماند وضعیت نگران‌کننده خواهد بود. مجلس ضعیفی تشکیل خواهد شد و قطعا شورای نگهبان هم نمی‌خواهد که مجلس ضعیف تشکیل شود.

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه مجلس یکدست معنایی ندارد، بیان کرد:  مجلس باید محل گفتگو و شور و نشاط باشد وقتی همگی یکجور فکر کنند که دیگر نمی‌تواند، محل گفتگو باشد. امام خمینی(ره) نیز فرموده‌اند که مجلس جایی برای گفتگو و یافتن بهترین راه حل‌هاست. وقتی چند دیدگاه در مجلس موجود باشد گفتگو شکل می‌گیرد و بر سر یک دیدگاه به تفاهم می‌رسند ولی وقتی فقط یک دیدگاه موجود باشد، دیگر چه گفتگویی شکل خواهد گرفت؟

او افزود: مفهوم مجلس شورای اسلامی ایجاب می‌کند که در این مجلس دیدگاه‌های و سلیقه‌های مختلف مجتمع باشد. کسانی‌که ثبت‌نام کرده‌اند همگی فرزندان انقلاب و دوستدار نظام و انقلاب هستند؛ ضد انقلاب که اصلا نظام را قبول ندارد که بخواهد ثبت‌نام کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز