وزیر نفت:

برخی واقعا انسان‌های پررو و جسوری در دروغ گویی هستند/ روزی که شرکت‌های «ای اند پی» را معرفی کردیم، گفتند اینها گرگ زاده‌اند!

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۱:۰۹:۲۶
کد خبر: ۹۶۱۵۰۴
برخی واقعا انسان‌های پررو و جسوری در دروغ گویی هستند/ روزی که  شرکت‌های «ای اند پی» را معرفی کردیم، گفتند اینها گرگ زاده‌اند!
وزیر نفت گفت: روزی که پیشنهاد تشکیل شرکت های E&P (اکتشاف و تولید) را به دولت ارائه کردیم، عده‌ای گفتند این ها گرگ‌زاده‌ اند و روزی که مپنا را تشکیل دادیم گفتند می خواهند به تولید داخل ضربه بزنند اما بعد‌ها همین افراد به این دستاورد‌ها افتخار کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، «بیژن زنگنه»، وزیر نفت، در مراسم امضای قرارداد طرح توسعه میادین نفتی پارسی و پرنج بیان کرد: این پنجمین قرارداد از نوع آی.پی.سی در سال جاری است. سال ۹۵ پس از بحث‌های زیادی در هیات مدیره شرکت نفت تصویب شد که مناطق نفت خیز جنوب به طور مستقل کار را بر عهده بگیرد. این مدل قراردادی و نظام اجرایی خود طرح جدیدی است. نکته مهم این قرارداد سرمایه گذاری و فن آوری است‌.

او افزود: ۱۲۰ میلیون بشکه افزایش برداشت در طول قرارداد خواهیم داشت و به طور غیر خالص ۶میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد. این کار توسط یک شرکت صد در صد ایرانی انجام می شود.

زنگنه بیان کرد: روزی که پیشنهاد تشکیل شرکت‌های E&P (اکتشاف و تولید)  را به دولت ارائه کردیم، عده‌ای گفتند این ها گرگ‌زاده‌ اند و روزی که مپنا را تشکیل دادیم، گفتند می‌خواهند به تولید داخل ضربه بزنند اما بعد‌ها همین افراد به این دستاورد‌ها افتخار کردند. اسناد همه این حرف‌ها و اینکه چه کسانی گفتند و بعد هم به همین‌ها افتخار کردند، وجود دارد. برخی واقعا انسان‌های پررو و جسوری در دروغ گویی هستند. بعدها همان‌ها این شرکت های ای.اند.پی را جزو افتخارات خود دانستند.

وزیر نفت در ادامه افزود: این قراردادها،  ۷۸۰میلیون دلار هزینه خالص را برای کشور ایجاد می‌کند که بیشترین سهم از این هزینه، باید به شرکت‌های ایرانی برسد.

او تاکید کرد: باید شرکت‌های ایرانی را در شرایط تحریمی از طریق قراردادهای آی.پی.سی وارد فعالیت‌های توسعه‌ای نفت کنیم. امیدوارم پس از امضای این قرارداد شرکت مناطق نفت خیز جنوب و شرکت نفت مجوزهای لازم را دریافت کنند.

وزیر نفت با بیان اینکه این قرارداد توسط شرکت مپنا اجرا خواهد شد،‌ افزود:‌ بخش مهمی از کار در طرح توسعه میادین پارسی و پرنج  فشار افزایی است و مپنا می‌تواند در این زمینه فعالیت کند زیرا یکی از معیارهای پایداری فعالیت‌های نفتی،‌ حرکت ماشین‌های دوار است.

زنگنه اظهار کرد: تاکید می‌کنم که شرکت مپنا تا زمان قرارداد معطل تنفیذ نشوند و مناقصه ها را برگزار کنند تا زمان را از دست ندهند و اگر ریسکی هم بود، ما ریسک آن را می پذیریم. مهم این است طوری کار کنیم که این مجموعه که ظرفیت سازی شده، بلا استفاده نماند.

گفتنی است، این قرارداد میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت مپنا امضا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز