ظریف:

فردا بار دیگر جهان حماسه مردم ایران را خواهد دید

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۸:۵۴:۵۳
کد خبر: ۹۶۲۸۸۰
فردا بار دیگر جهان حماسه مردم ایران را خواهد دید
وزیر امور خارجه ایران گفت: فردا بار دیگر جهان حماسه مردم ایران را خواهد دید اما این حماسه هیچ‌گاه به پای حماسه برای کسی نخواهد رسید که برخی او را بزرگترین دشمن خود می‌دانستند؛ بدانید که مردم ایران طرفدار دشمن آمریکا هستند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: امروز دوستان ما در هیات‌های دیپلماتیک مستقر در جمهوری اسلامی ایران وظیفه بسیار مهمی برای رساندن صدای مردم ایران به جهان بر عهده دارند.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: این وظیفه در راستای تقویت صلح و امنیت ‌بین‌المللی و از بین بردن انگاره‌هایی است که همیشه باعث خطا در جهان شده است؛ انگاره‌هایی که فهم و درک درستی از حرکت بزرگ ملت ایران و  انقلاب شکوهمند ایران نداشته و به همین دلیل بسیاری از دولت‌ها تا آخرین لحظات در کنار رژیم منهوسی که مورد قبول مردم ایران نبود قرار داشتند.

دکتر ظریف خاطرنشان کرد: پس از انقلاب هم فهم غلط و ناقص از واقعیت‌های ایران باعث سیاست‌های نادرست شد که ایران، منطقه و جهان را به آشوب کشیده است.

وی ادامه داد: کسانی که 41 سال است در آرزوی پایان جمهوری اسلامی هستند و بر این اساس و فهم غلط هر روز سیاست‌های اشتباه قبلی خود را تکرار کرده و هر روز به بهانه‌ای دل خود را خوش می‌کنند که روز مورد انتظارشان فرا رسیده است و هر چه مردم ایران با حضور، اعلام نگرش و حمایت خود این دیدگاه را رد می‌کند باز هم بهانه‌ای برای پایدار ماندن بر دیدگاه غلط خود دارند.

ظریف با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اگر نیاز بود مردم ایران به آمریکا اعلام کند که با شما مخالفیم و سیاست‌های شما را قبول نداریم بهتر از حضور در مراسم گرامیداشت این شهید والامقام نمی توانستند این کار را انجام دهند و اگر مردم منطقه می خواستند به آمریکا بگویند که از سیاست‌های شما منزجر هستیم و  نمی‌پذیریم که شما تروریزم را برای ما تعریف کنید چون خود سردسته آنها هستید بهتر از حضور در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی نمی‌توانستند این را اعلام کنند.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: از امریکا توقعی نداریم که این واقعیات را بفهمند اما از دوستان خود که در ایران حضور دارند می‌خواهیم تا این واقعیات را به پایتخت‌های خود برسانند تا غرب بداند که در قبال ملت ایران چه اشتباهاتی را مرتکب شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران شایسته احترام و تکریم بوده و حق‌شان را به هر شکل شده می‌ستانند، گفت: بهتر است که کشورها در مسیر درست تاریخ بوده و حکومت‌ها در کنار مردم ایران باشند نه در کنار آنهایی که در مقابل این ملت قد علم کرده‌اند.

دکتر ظریف تصریح کرد: فردا بار دیگر جهان حماسه مردم ایران را خواهد دید اما این حماسه هیچ‌گاه به پای حماسه برای کسی نخواهد رسید که برخی او را بزرگترین دشمن خود می‌دانستند؛ بدانید که مردم ایران طرفدار دشمن آمریکا هستند.

وزیر امور خارجه خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: آرزوهای غلط خود را کنار بگذارید و دعواها و بگومگوهای خانگی ما را به حساب فاصله مردم نگذارید؛ فاصله مردم از نگرش شما در مراسم تشییع شهید سلیمانی مشخص شد.

دکتر ظریف تاکید کرد: هر کس نسبت به این مردم و قهرمانان مردم و منطقه احترام نگذارد و در کنار آمریکا قهرمانان منطقه را تروریست بداند آینده‌ای در این منطقه نخواهد داشت.

همچنین صلاح‌الزواوی سفیر فلسطین به عنوان مقدم‌السفرا در این مراسم در سخنانی ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دولت و ملت ایران بر ضرورت ایستادگی در برابر فشارها و توطئه دشمنان در قبال ملت‌های منطقه به ویژه در زمینه توطئه اخیر آمریکا تحت عنوان معامله قرن تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز