محسن رضایی:

ترامپ در رابطه با ایران در باتلاقی عمیق فرو می‌رود

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۹:۲۵:۵۸
کد خبر: ۹۶۲۸۹۱
ترامپ در رابطه با ایران در باتلاقی عمیق فرو می‌رود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ترامپ از زمانی که بر سرکار آمد، مسیری را شروع کرد که هر قدر جلوتر می‌رود در باتلاقی عمیق تر فرو می‌رود، او ابتدا مطرح کرد که از برجام خارج می شود و فکر می‌کرد که ایران در برابر این کار تسلیم می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محسن رضایی عصر دوشنبه در آیین بزرگداشت و سوگواری اربعین شهید قاسم سلیمانی در تبریز، با بیان این‌که با شهادت سردار سلیمانی وفاداری و عشق به شهادت در بین مردم بیشتر شد، افزود: بازگشت ارزش‌های انقلابی، احیا شدن وحدت و مقام پیدا کردن برادری و شهادت طلبی از جمله پیامدهای این حادثه بود.

وی با اشاره به تشییع باشکوه پیکر مطهر سردار سلیمانی، اظهار کرد: بسیاری از مردم به گونه‌ای در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی شرکت کردند که گویا با وی زندگی می‌کردند؛ حتی در برخی کلیساها نیز مراسم بزرگداشت برای سردار دل‌ها برگزار شد.

رضایی گفت: بعد از رحلت امام راحل، مردم می گفتند، «خامنه‌ای، خمینی دیگر است» و با شهادت حاج قاسم سلیمانی مطرح کردند که «ما هم قاسم سلیمانی هستیم»؛ یعنی قاسم سلیمانی در ایران زنده است.

وی با طرح این سوال که چرا آمریکا دست به این کار زد، اظهار کرد:  ترامپ از زمانی که بر سرکار آمد، مسیری را شروع کرد که هر قدر جلوتر می‌رود در باتلاقی عمیق تر فرو می‌رود، او ابتدا مطرح کرد که از برجام خارج می شود و فکر می‌کرد که ایران در برابر این کار تسلیم می‌شود.

رضایی افزود: به دنبال این موضوع وزیر امور خارجه آمریکا ۱۲ شرط برای مذاکره با ایران اعلام کرد که این شرایط حتی از عهدنامه ترکمنچای سخت تر بود و به قدری امیدوار بودند که ایران این شرایط را قبول خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: چند ماه گذشت و دیدند این اقدام فایده‌ای ندارد و ایران محکم ایستاده است، پس از آن سخت ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند.

وی یادآوری کرد: در اردیبهشت ماه امسال به تمامی کشورها اعلام کردند که اجازه خرید حتی یک قطره نفت از ایران را ندارند که به دنبال آن ایران وارد یک مقاومت فعال شد؛ با توقیف اولین کشتی ایرانی توسط نیروی دریایی بریتانیا، در کمتر از دو هفته دادستانی هرمزگان نیز حکم توقیف کشتی انگلیسی را صادر کرد.

رضایی ادامه داد: سپس پهباد مدرن چند میلیون دلاری وارد آسمان ایران شد و ضد هوایی سپاه این پهباد آمریکایی را ساقط کرد؛ به دنبال این موضوع ترامپ در بن بست قرار گرفت و فکر نمی‌کرد در مقابل اراده یک کشور تا این حد تحقیر  و دروغ گویی آن‌ها برملا شود.

وی گفت: در آن شرایط ترامپ در بن بست قرار گرفته بود و دنبال راه نجات می گشت که تصمیم گرفتند فرمانده جبهه مقاومت را شهید کنند؛ اما فکر نمی‌کردند که شهادت سردار، چنین انقلابی را به وجود آورد و مردم چنین عکس العملی را نشان دهند.

رضایی افزود: ترامپ از این موضوع وحشت کرده بود و اقدام به تهدید ۵۲ نقطه فرهنگی ایران کرد که این اقدام نه تنها تاثیری نداشت، بلکه مهم ترین پایگاه نظامی آمریکا مورد حمله موشکی ایران قرار گرفت و با این اقدام، اقتدار آمریکا موشک باران شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز