امیر پوردستان:

جنگ هیبریدی توطئه جدید دشمن علیه ایران اسلامی است

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۲۰:۳۹:۳۵
کد خبر: ۹۶۲۹۲۴
جنگ هیبریدی توطئه جدید دشمن علیه ایران اسلامی است
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جنگ هیبریدی یا ترکیبی پس از سلسله ناکامی های آمریکا در تقابل با ایران، راهبرد جدید دشمن علیه نظام و کشور ماست که با بصیرت و ولایت مداری ملت ما بدون شک خنثی خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان سه شنبه شب در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در مسجد امام حسن عسکری (ع) قزوین برگزار شد،افزود: در این نوع جنگ دشمن به دنبال استفاده از همه مولفه های قدرت بوده و به صورت تمام عیار در همه ابعاد نظامی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، روانی و سایبری تهیدیدات خود را اعمال و دنبال می کند.

این مسوول دفاعی و نظامی گفت: این راهبرد جدید دشمن نیز مانند سایر توطئه های آنان به دلیل وفاداری ملت ما به آرمان های انقلاب و شهدا و گوش به فرمان رهبری بودن محکوم به شکست است.

وی در ادامه با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: پیروزی انقلاب ما در سال ۱۳۵۷ یک شوک سیاسی برای آمریکا بود و معادلات آنها را برهم زد.

این مسوول دفاعی و نظامی گفت: میهن ما قبل از انقلاب اسلامی مزایای بسیاری برای آمریکا داشت و این کشور از طریق ایران بر نقل و انتقال انرژی و نفت در خلیج فارس و منطقه نظارت داشت و علاوه بر آن از طریق مرزهای شمالی ایران و استقرار سامانه های جاسوسی شوروی به عنوان رقیب اصلی خود را تحت نظر و کنترل داشت و همچنین ایران بازار بزرگ محصولات آمریکایی بود.

 امیر پوردستان با بیان اینکه ایران در دوران رژیم ستم شاهی تحت سلطه آمریکا بود،گفت: ارتش ایران در آن زمان ژاندارم منطقه بود و خواسته ها و اهداف آمریکا را اجرایی می کرد و در راستای تامین منافع اساکبار جهانی گام بر می داشت.

رئیس مرکز تحقیقات ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نگرانی آمریکایی ها از انقلاب اسلامی ایران ایجاد مفاهیمی همچون آزادی، استقلال، ولایت فقیه و مردم سالاری دینی بود و آنها می دانستند که این مفاهیم در داخل مرز های ایران نمانده و کشورهای منطقه دیر یا زود تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: به خاطر همین موضوع بود که آمریکا از فردای انقلاب تلاش خود را برای براندازی آن  آغاز کرد و ایران را با تحریم های اقتصادی تحت محاصره درآورد و برای منزوی ساختن میهن اسلامی ما از هر امکانی استفاده کرد.

وی اظهار داشت: ایجاد موج ترور و بمب گذاری در کنار ناامن ساختن مرزهای کشور از دیگر راهبردهای آمریکا برای براندازی انقلاب نوپای اسلامی ما بود و وقتی با این اقدامات به نتیجه نرسیدند با تطمیع و ترغیب صدام جنگ هشت ساله را به کشور تحمیل کردند.

امیر پوردستان همچنبن گفت: در جنگ هشت ساله شوروی و آمریکا به همراه غرب و کشورهای مرتجع منطقه از رژیم صدام حمایت کردند اما شجاعت و ولایتمداری ملت ایران به همراه تدابیر امام خمینی (ره) موجب شد تا لشکر گسترده دشمن در این جنگ به اهداف خود نرسیده و نتوان ذره ای از خاک پاک میهن اسلامی را به سلطه خود بگیرند.

وی با اشاره به حضور نظامیان تروریست آمریکایی در منطقه از سال ۲۰۰۱ به این سو،گفت: هدف اصلی حضور آمریکایی ها در خاورمیانه مقابله با ایران و جلوگیری از موج تحول و بیداری اسلامی در منطقه بود و در نهایت حمله به کشور و از بین بردن نظام جمهوری اسلامی بود.

این مسوول دفاعی و نظامی ادامه داد: آمریکایی ها در حالی با همراهی ۷۰ کشور به منطقه آمدند تا به میهن اسلامی ما حمله کنند که اما نمی دانستند ایران یک رهبر شجاع، عالم و مدبر دارد و از ملتی برخوردار است که گوش به فرمان رهبر خود بوده و نیروهای مسلح آن با ایثار و شهادت طلبی و آمادگی بالای دفاعی آماده دفع هرگونه حمله و تجاوز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا پس از بیش از یک دهه حضور مستقیم نظامی در منطقه و ناکامی در رسیدن به اهداف خود تصمیم گرفت تا با ایجاد یک گروه شورشی و تندروی تکفیری به نام داعش اهداف خود را به طور نیابتی توسط این گروه تروریستی دنبال کند.

امیر پوردستان با بیان اینکه داعش قرار بود زمینه اجرای نظریه و طرح خاورمیانه بزرگ باشد،گفت: تجزیه و کوچک سازی کشورهای منطقه از جمله سوریه،عراق و ایران با هدف تضعیف و کاهش قدرت کشورهای خاورمیانه به سود رژیم صهیونیستی از اهداف اصلی این طرح بود.

رئیس مرکز مطالعات ارتش جمهوری اسلامی گفت: از سوی دیگر تشکیل کشورهای کوچک نیازهای جدیدی را نیز ایجاد می کرد و این کشورها را به آمریکا و محصولات آن نیازمند می ساخت.

امیر پوردستان افزود: در طرح خاورمیانه بزرگ قرار بود ایران تجزیه به چهار یا پنج کشور کوچک تقسیم شود و آمریکایی ها وبرنامه داشتند که خوزستان،آذربایجان ها، سیستان و بلوچستان و کردستان را جدا کرده و همراه با مناطقی از کشورهای همسایه به کشورهای جدید و تحت سلطه رژیم صهیونیستی و آمریکا تبدیل شوند.

این مسوول دفاعی و نظامی با بیان اینکه در این طرح کشورهای کوچکی که پس از تجزیه ایجاد می شدند دیگر تهدیدی برای اسرائیل نبودند، گفت: یکی از راه های رسیدن به این هدف شوم یعنی تجزیه کشورهای منطقه ایجاد جنگ داخلی بود که به وسیله ایجاد اختلاف بین اقوام و درگیری بین قومیت ها و جنگ داخلی و با اتکا به داعش باید اجرایی می شد.

وی با بیان اینکه داعش در مدت کوتاهی 80 درصد خاک سوریه را تحت سلطه خود درآورد و بخش زیادی از عراق را نیز اشغال کرد و به پشت دروازه مرزهای غربی ایران نزدیک شد،افزود: داعش در واقعی ویروس ساخته شده به دست آمریکای جنایتکار برای حمایت از رژیم صهیونیستی و از بین بردن جبهه مقاومت اسلامی و ضربه به نظام ما بود.

امیر پوردستان گفت: در چنین شرایطی بود که شهید سردار حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر ولی فقیه تحت زعامت رهبر معظم انقلاب برای نجات عراق و سوریه از چنگال تروریست ها دست به کار شد و ارتش و نیروهای نظامی خسته،ترسیده و از هم گسیخته در این کشورها را ساماندهی و بازسازی کرد و با تشکیل نیروهای مردمی جلوی گسترش داعش را گرفت و در ادامه با همراهی رزمندگان دلیر اسلام این نیروی تروریستی متولد شده به دست آمریکا را از عراق و سوریه بیرون راند.

وی با بیان اینکه خوشبین ترین کارشناسان نظامی و سیاسی نیز فکر نمی کردند سوریه و عراق از چنگال داعش نجات یابد،افزود: با دلاورمردی های حاج قاسم سلیمانی و نیروی تحت فرمان او معادلات به هم ریخت و داعش در این کشورها فروپاشی شد.

این مسوول دفاعی و نظامی با بیان اینکه به جرات می توان گفت پس از جنگ جهانی دوم تاکنون جهان شخصیت نظامی همچون سردار سلیمانی به خود ندیده است،افزود: هنوز ابعاد و زوایای مختلفی از کاری که آن سردار رشید اسلام در عراق و سوریه انجام داد و خدمتی که به جامعه اسلامی عرضه داشت مخفی باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: شهید سردار سلیمانی یک انسان متدین،مخلص و به معنای واقعی کلمه ولایتمدار بود که شجاعت و دلیری او در بین رزمندگان زبانزد بود و همواره همراه با سربازان خود در صف مقدم مقابله با دشمن و کفار بود و در نبرد تن به تن با آنان بدون هیچ واهمه ای حاضر می شد آنطور که همرزمان او بیم اسارت او توسط دشمن را داشتند.

رئیس مرکز مطالعات ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نزدیکان سردار سلیمانی تعریف می کردند که هیچ گاه در خاطر نداشتند او چهار ساعت سر پشت سرهم سر به بالین بگذارد و استراحت کند و هیچ وقت نماز شب او قطع نمی شد و هرگاه در شرایط سخت قرار می گرفت به مادر سادات حضرت فاطمه زهرا (س) متوسل می شد.

وی با بیان اینکه حمله به پایگاه آمریکایی ها در عین الاسد تازه اول کار بود و انتقام خون شهید سردار سلیمانی هنوز تمام نشده است،افزود: محور مقاومت به فضل الهی با اخراج تروریست های آمریکایی از منطقه انتقام اصلی را خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور در اوج آمادگی قرار دارند و هیچ گاه غافلگیر نخواهند شد،گفت: قدرت بازدارندگی دفاعی ایران به گونه ای است که حتی آمریکا به عنوان سردمدار قلدران جرات کوچکترین تجاوزی به خاک ما را ندارد.

وی با اشاره به سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در ارتفاع بیش از 30 هزار پایی به وسیله سامانه های دفاعی ایران،گفت: آمریکا در این ماجرا و همچنین در جریان حمله به پایگاه خود از سوی ایران در عین الاسد معنای این اقدامات را به خوبی فهمید و بار دیگر پی به قدرت بالای دفاعی ایران برد.

این مسوول دفاعی و نظامی در ادامه با اشاره به طرح معامله قرن آمریکا آنرا به فاجعه قرن تعبیر کرد و گفت: این طرح خوش خدمتی ترامپ به رژیم صهیونیستی است و به دنبال تقویت جایگاه اسرائیل در منطقه است که قرار است بیشتر هزینه های آن از جیب کشورهای مرتجع و خیانت کار منطقه هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند این طرح (معامله قرن ) با به نتیجه نخواهد رسید و زودتر از مرگ ترامپ خواهد مرد.

نظر شما