ترکیه مواضع نظامی دولت سوریه را هدف قرار داد

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۲۰:۴۵:۴۹
کد خبر: ۹۶۲۹۲۶
ترکیه مواضع نظامی دولت سوریه را هدف قرار داد
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که ۱۱۵ موضع نظامی دولت سوریه را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه شامگاه دوشنبه مدعی شد که ۱۱۵ موضع نظامی وابسته به دولت سوریه را هدف قرار داده و ۱۰۱ نیروی ارتش این کشور را ازپای درآوردیم.

وزارت دفاع ترکیه این حمله را مبتنی بر "قواعد درگیری و حق دفاع مشروع" و در تلافی کشته شدن پنج سرباز ترکیه‌ای در حمله ارتش سوریه به مناطق شمال این کشور توصیف کرد.

وزارت دفاع ترکیه امروز اعلام کرد که ۵ نظامی این کشور در پی حمله نیروهای ارتش سوریه به برج دیده‌بانی ترکیه در منطقه «تفتناز» در شمال سوریه کشته شدند.

این وزارتخانه اعلام کرده است که ترکیه چندی قبل پس از افزایش تنش‌ها میان آنکارا و دمشق و پیشروی‌های ارتش سوریه در استان ادلب، تجهیزات پشتیبانی را به این مرکز دیده‌بانی ارسال کرده بود.

ادامه پیشروی های ارتش سوریه برای آزادسازی آخرین پایگاه های گروه های تروریستی در مناطق شمال غرب این کشور در دو استان ادلب و حلب باعث منازعه میان آنکارا و دمشق و وقوع برخوردهای نظامی میان دو طرف شده است.

آنکارا معترض آزادسازی مناطق اشغالی است و حتی بر اساس برخی خبرها نیرو به ادلب اعزام کرده است.

ترکیه ۱۲ برج دیدبانی در ادلب و حلب دارد که بر فعالیت‌های تروریست‌ها نظارت داشته و از نظر سوریه این برج ها بیشتر در خدمت تروریست‌ها هستند و ۴ برج تاکنون به محاصره نیروهای سوری درآمده است.

از سویی، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که نیروهای سوری در چند روز گذشته موفق شدند با سیطره بر ده‌ها شهرک و روستا در استان‌های ادلب و حلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع از خاک سوریه را به کنترل خود درآورند.

ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می‌دهد و نیروهای سوری در ماه‌های اخیر بخش های زیادی از جنوب آن را آزاد کرده اند.

ادلب در سال ۱۳۹۴ از سوی تروریست ها با حمایت برخی کشورهای همسایه سوریه پس از هماهنگی های لازم و تسلیح بسرعت اشغال شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز