رافائل گروسی در دیدار با علی اکبر صالحی:

ایران همانند گذشته به همکاری‌های سازنده با آژانس ادامه دهد

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۸:۱۸:۴۹
کد خبر: ۹۶۳۳۶۹
ایران همانند گذشته به همکاری‌های سازنده با آژانس ادامه دهد
مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دیدار با رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته به همکاری‌های سازنده خود با آژانس ادامه دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رافائل گروسی مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دیدار با علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت که جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته به همکاری‌های سازنده خود با آژانس ادامه دهد.

صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران که برای حضور در سمینار دو سالانه وزرای امنیت هسته‌ای در وین به سر می برد، عصر سه‌شنبه با مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که اولین ملاقات رییس سازمان انرژی اتمی ایران با مدیرکل جدید آژانس بود، طرفین در مورد همکاری‌های فنی و مسایل پادمانی به تبادل نظر پرداختند.

صالحی ضمن قدردانی از تلاش‌های آژانس در پیگیری پروژه‌های همکاری فنی و توجه ویژه مدیرکل به این موضوعات، توصیه کرد تا با توجه حساسیت وظایف آژانس بویژه در حوزه پادمانی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره ضمن حفظ بیطرفی، بطور حرفه‌ای با مسایل و موضوعات برخورد کند.

گروسی نیز ضمن قدردانی از همکاری ایران در حوزه های مختلف، از صالحی درخواست کرد تا جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته همکاری‌های سازنده با آژانس را ادامه دهد.

صالحی سیاست جمهوری اسلامی ایران را ادامه همکاری ها با آژانس عنوان و در عین حال بر این نکته نیز تاکید کرد که آژانس هم باید بدون تاثیرپذیری از هرگونه مسائل پیرامونی، نقش حرفه‌ای خود را حفظ کرده و به تاثیر اقدامات آژانس بر حفظ توافق ارزشمند برجام نیز توجه داشته باشد.

این ملاقات با حضور کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان و معاونین و دستیاران مدیرکل آژانس برگزار شد.

صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران از روز یکشنبه برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای آژانس در وین به سر می‌برد.

نظر شما