برگزاری مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسکو

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۹:۴۹:۱۷
کد خبر: ۹۶۳۴۴۰
برگزاری مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسکو
روز سه شنبه 22 بهمن ماه 1398 مراسم رسمی روز ملی و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در محل اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این مراسم که جمع قابل توجهی از مقامات رده بالای لشکری و کشوری روسیه، شخصیت های پارلمانی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی، دفاعی، انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و رسانه ای، دانشگاهی و مطالعاتی روسیه، سفرا و دیپلماتهای مقیم حضور داشتند، سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه طی سخنانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طی چهل و یک سال گذشته و استمرار دشمنی های آمریکا  به همکاری های گسترده دو کشور ایران و روسیه در ابعاد مختلف پرداخته و بر ضرورت بسط همکاری های منطقه ای دو کشور تاکید کرد.

سفیر کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری های دوکشور در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره کرد و اقدامات جنایتکار آمریکا در منطقه از جمله ترور سپهبد سلیمانی را محکوم و آنان را بر خلاف حقوق و موزازین بین المللی و در راستای یک جانبه گرایی امریکا دانست. موضوع فلسطین و معامله ننگین قرن و موضع کشورمان در این خصوص از دیگر محورهای مطرح شده از سوی جلالی سفیر کشورمان در روسیه بود.

در ادامه «ایگور موگولوف»، معاون وزیر خارجه روسیه، نیز ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی روابط ایران و روسیه را رو به پیشرفت و توسعه توصیف کرد و دیدارهای مقامات عالی دو کشور را نقطه اتکای این روابط دانست.

او با اشاره به عضویت موقت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، نشست های پارلمانی و اجلاس روسای دانشگاههای دو کشور و همچنین برگزاری هفته های فرهنگی بر تداوم همکاریهای دو کشور در زمین ههای اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی تاکید نمود.

در این مراسم حضرت ایت لله محسن قمی معاون محترم امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری نیز که به مسکو سفر کرده است، حضور داشت و در حاشیه این مراسم با برخی شخصیت های دینی و مقامات حاضر در مراسم  دیدار و گفتگو کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز